Copyright The Financial Times Limited 2012
Euroopa Keskkonnaagentuuri (EEA) uuringust lähtuvalt läheb veelgi hapramini Bugattil: superrikaste lemmikute meistri pea kohal rippuva trahvisumma suurus on 40 000 eurot autolt.
Rolls-Royce’i saatus oleks potentsiaalselt 12 500 eurot trahviraha. Maseratil 18 000 eurot, Lamborghinil 17 000 eurot.
Pole veel selge, kas trahvid ka tegelikult sisse kasseeritakse.
Samuti ei ole otsest alust arvata, et selliste autode ostjad võpataksid, kui kulud nende kraesse veeretataks.
Küll aga heidab uuring värske valgusvihu viisidele, kuidas autotööstus ELi vastakale keskkonnapoliitikale reageerib.
Trahvide võimalus on olnud teada juba 2007. aasta lõpust, kui Brüssel teatas, et kavatseb piirata süsinikdiooksiidi kogust, mida bloki autod kollektiivselt õhku paiskavad.
Teadaolevalt on EEA esimene organisatsioon, mis on välja rehkendanud, kui lähedal on autotootjad oma eesmärkidele – mida alates käesolevast aastast järk-järgult rahendama hakatakse.
Eesmärgiks on vähendada heitgaase tänaselt keskmiselt (140 g/km) 2015. aastaks 130 g/km peale.
Seda oleks alla poole kogusest, mida mõned Bentleyd välja sülgavad (300 g/km), Bugatti tasemest aga veerand.
Igal ELi autotootjal on oma isiklik emissioonieesmärk. Ja tänavu loevad nad üle 65 protsenti oma kõige «rohelisematest» sõiduriistadest, et nõutud vahemikku mahtuda.
Proportsiooni tuleb aga järjest suurendada, kuni aastal 2015 läheb arvesse juba 100 protsenti autodest.
Enamik suurtootjaid on tänavuste eesmärkidega graafikus, mõned (nt Toyota ja PSA Peugeot Citroën) on aga juba saavutamas 2015. aasta karmi taset.
Kui aga valdav enamus autotootjaid end kokku ei võta, võib kogu sektori peale tulla 10 miljardit eurot trahvi, ütleb EEA. «Seda oleks ilmselgelt üüratult palju mistahes tööstusharule,» ütles Sigrid de Vries Euroopa Autotootjate Assotsiatsioonist (ACEA). De Vries lisas, et ükski teine sektor ei seisa silmitsi niivõrd rangete CO2 piirangutega.