Päevatoimetaja:
Sander Silm

Hoidke alt, Bentley ja Bugatti! Tuleb ELi süsinikutrahv

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT Foto: SCANPIX

Plaanid Bentley soetada? Tegutse tõtlikult, kuna ELi süsinikusihtmärgid lähenevad. Ning siis saab nende nooblite sõidukite sepistaja endale teoreetiliselt kaela ligi 20 000 eurot trahvi auto kohta.

Euroopa Keskkonnaagentuuri (EEA) uuringust lähtuvalt läheb veelgi hapramini Bugattil: superrikaste lemmikute meistri pea kohal rippuva trahvisumma suurus on 40 000 eurot autolt.

Rolls-Royce’i saatus oleks potentsiaalselt 12 500 eurot trahviraha. Maseratil 18 000 eurot, Lamborghinil 17 000 eurot.

Pole veel selge, kas trahvid ka tegelikult sisse kasseeritakse.

Samuti ei ole otsest alust arvata, et selliste autode ostjad võpataksid, kui kulud nende kraesse veeretataks.

Küll aga heidab uuring värske valgusvihu viisidele, kuidas autotööstus ELi vastakale keskkonnapoliitikale reageerib.
Küll aga heidab uuring värske valgusvihu viisidele, kuidas autotööstus ELi vastakale keskkonnapoliitikale reageerib.
 
Trahvide võimalus on olnud teada juba 2007. aasta lõpust, kui Brüssel teatas, et kavatseb piirata süsinikdiooksiidi kogust, mida bloki autod kollektiivselt õhku paiskavad.
 
Teadaolevalt on EEA esimene organisatsioon, mis on välja rehkendanud, kui lähedal on autotootjad oma eesmärkidele – mida alates käesolevast aastast järk-järgult rahendama hakatakse.
 
Eesmärgiks on vähendada heitgaase tänaselt keskmiselt (140 g/km) 2015. aastaks 130 g/km peale.
 
Seda oleks alla poole kogusest, mida mõned Bentleyd välja sülgavad (300 g/km), Bugatti tasemest aga veerand.
Seda oleks alla poole kogusest, mida mõned Bentleyd välja sülgavad (300 g/km), Bugatti tasemest aga veerand.
Seda oleks alla poole kogusest, mida mõned Bentleyd välja sülgavad (300 g/km), Bugatti tasemest aga veerand.
 
Igal ELi autotootjal on oma isiklik emissioonieesmärk. Ja tänavu loevad nad üle 65 protsenti oma kõige «rohelisematest» sõiduriistadest, et nõutud vahemikku mahtuda.
Igal ELi autotootjal on oma isiklik emissioonieesmärk. Ja tänavu loevad nad üle 65 protsenti oma kõige «rohelisematest» sõiduriistadest, et nõutud vahemikku mahtuda.
 
Proportsiooni tuleb aga järjest suurendada, kuni aastal 2015 läheb arvesse juba 100 protsenti autodest.
 
Enamik suurtootjaid on tänavuste eesmärkidega graafikus, mõned (nt Toyota ja PSA Peugeot Citroën) on aga juba saavutamas 2015. aasta karmi taset.
Enamik suurtootjaid on tänavuste eesmärkidega graafikus, mõned (nt Toyota ja PSA Peugeot Citroën) on aga juba saavutamas 2015. aasta karmi taset.
 
Kui aga valdav enamus autotootjaid end kokku ei võta, võib kogu sektori peale tulla 10 miljardit eurot trahvi, ütleb EEA. «Seda oleks ilmselgelt üüratult palju mistahes tööstusharule,» ütles  Sigrid de Vries Euroopa Autotootjate Assotsiatsioonist (ACEA). De Vries lisas, et ükski teine sektor ei seisa silmitsi niivõrd rangete CO2 piirangutega.
Kui aga valdav enamus autotootjaid end kokku ei võta, võib kogu sektori peale tulla 10 miljardit eurot trahvi, ütleb EEA. «Seda oleks ilmselgelt üüratult palju mistahes tööstusharule,» ütles  Sigrid de Vries Euroopa Autotootjate Assotsiatsioonist (ACEA). De Vries lisas, et ükski teine sektor ei seisa silmitsi niivõrd rangete CO2 piirangutega.
 
Mõned keskkonnaaktivistid väidavad aga hoopis, et autotootjatel õnnestus endale kerged eesmärgid välja kaubelda.
Mõned keskkonnaaktivistid väidavad aga hoopis, et autotootjatel õnnestus endale kerged eesmärgid välja kaubelda.
 
«Nad tegid väga kõva lobitööd,» kurtis Dudley Curtis Brüsselis tegutsevast rühmitusest Transport & Environment. Ta ütles, et autotootjate CO2 limiidid tulid leebemad, kui alguses plaaniti, ning jõustusid kolm aastat hiljem.
«Nad tegid väga kõva lobitööd,» kurtis Dudley Curtis Brüsselis tegutsevast rühmitusest Transport & Environment. Ta ütles, et autotootjate CO2 limiidid tulid leebemad, kui alguses plaaniti, ning jõustusid kolm aastat hiljem.
 
Ühtlasi saavad alla 10 000 autot tootvad firmad taotleda kergemaid tingimusi või panna oma emissioonid «ühte kappi» suuremate firmadega, et vältida trahve.
 
Ühe-kapi-strateegia tähendaks seda, et Bentley, Lamborghini või Bugatti CO2 läheks sakslasest omaniku Volkswageni patta (mis meisterdab Polosid ja teisigi keskkonnasõbralikumaid masinaid).
 
Rolls-Royce ja Maserati võiksid aga kostitada oma gaasidega vastavalt BMWd ja Fiati.
Bentley kinnitaski, et ühendab oma emissioonid Volkswageniga. Ühtlasi ütles Bentley, et on astunud mitu sammu oma autode emissioonide kärpimise suunas, millest üks on uus ökonoomsem mootor, mida näidati jaanuaris Detroidi autonäitusel.
 
Keskkonnaagentuur ütles aga, et «ühinemistega» autotööstus trahvidest ei pääse: vaja on jätkata reaalse emissioonide kärpimisega.
Keskkonnaagentuur ütles aga, et «ühinemistega» autotööstus trahvidest ei pääse: vaja on jätkata reaalse emissioonide kärpimisega.
 
«Meie raport on oluline, kuna siit nähtub, et autotööstus tervikuna peab igal aastal pingutama, et 2015. aastaks CO2 reeglid täita,» ütles EEA tegevdirektor   Jacqueline McGlade.
«Meie raport on oluline, kuna siit nähtub, et autotööstus tervikuna peab igal aastal pingutama, et 2015. aastaks CO2 reeglid täita,» ütles EEA tegevdirektor   Jacqueline McGlade.
 
Copyright The Financial Times Limited 2012
 
 
 
 
 
Trahvide võimalus on olnud teada juba 2007. aasta lõpust, kui Brüssel teatas, et kavatseb piirata süsinikdiooksiidi kogust, mida bloki autod kollektiivselt õhku paiskavad.
 
Küll aga heidab uuring värske valgusvihu viisidele, kuidas autotööstus ELi vastakale keskkonnapoliitikale reageerib.
 
 
Rolls-Royce’i saatus oleks potentsiaalselt 12 500 eurot trahviraha. Maseratil 18 000 eurot, Lamborghinil 17 000 eurot.
 
Pole veel selge, kas trahvid ka tegelikult sisse kasseeritakse.
 
Samuti ei ole otsest alust arvata, et selliste autode ostjad võpataksid, kui kulud nende kraesse veeretataks.
 
Küll aga heidab uuring värske valgusvihu viisidele, kuidas autotööstus ELi vastakale keskkonnapoliitikale reageerib.
 
Trahvide võimalus on olnud teada juba 2007. aasta lõpust, kui Brüssel teatas, et kavatseb piirata süsinikdiooksiidi kogust, mida bloki autod kollektiivselt õhku paiskavad.
 
Teadaolevalt on EEA esimene organisatsioon, mis on välja rehkendanud, kui lähedal on autotootjad oma eesmärkidele – mida alates käesolevast aastast järk-järgult rahendama hakatakse.
 
Eesmärgiks on vähendada heitgaase tänaselt keskmiselt (140 g/km) 2015. aastaks 130 g/km peale.
 
Seda oleks alla poole kogusest, mida mõned Bentleyd välja sülgavad (300 g/km), Bugatti tasemest aga veerand.
 
Igal ELi autotootjal on oma isiklik emissioonieesmärk. Ja tänavu loevad nad üle 65 protsenti oma kõige «rohelisematest» sõiduriistadest, et nõutud vahemikku mahtuda.
 
Proportsiooni tuleb aga järjest suurendada, kuni aastal 2015 läheb arvesse juba 100 protsenti autodest.
 
Enamik suurtootjaid on tänavuste eesmärkidega graafikus, mõned (nt Toyota ja PSA Peugeot Citroën) on aga juba saavutamas 2015. aasta karmi taset.
 
Kui aga valdav enamus autotootjaid end kokku ei võta, võib kogu sektori peale tulla 10 miljardit eurot trahvi, ütleb EEA. «Seda oleks ilmselgelt üüratult palju mistahes tööstusharule,» ütles  Sigrid de Vries Euroopa Autotootjate Assotsiatsioonist (ACEA). De Vries lisas, et ükski teine sektor ei seisa silmitsi niivõrd rangete CO2 piirangutega.
 
Mõned keskkonnaaktivistid väidavad aga hoopis, et autotootjatel õnnestus endale kerged eesmärgid välja kaubelda.
 
«Nad tegid väga kõva lobitööd,» kurtis Dudley Curtis Brüsselis tegutsevast rühmitusest Transport & Environment. Ta ütles, et autotootjate CO2 limiidid tulid leebemad, kui alguses plaaniti, ning jõustusid kolm aastat hiljem.
 
Ühtlasi saavad alla 10 000 autot tootvad firmad taotleda kergemaid tingimusi või panna oma emissioonid «ühte kappi» suuremate firmadega, et vältida trahve.
 
Ühe-kapi-strateegia tähendaks seda, et Bentley, Lamborghini või Bugatti CO2 läheks sakslasest omaniku Volkswageni patta (mis meisterdab Polosid ja teisigi keskkonnasõbralikumaid masinaid).
 
Rolls-Royce ja Maserati võiksid aga kostitada oma gaasidega vastavalt BMWd ja Fiatit.
 
Bentley kinnitaski, et ühendab oma emissioonid Volkswageniga. Ühtlasi ütles Bentley, et on astunud mitu sammu oma autode emissioonide kärpimise suunas, millest üks on uus ökonoomsem mootor, mida näidati jaanuaris Detroidi autonäitusel.
 
Keskkonnaagentuur ütles aga, et «ühinemistega» autotööstus trahvidest ei pääse: vaja on jätkata reaalse emissioonide kärpimisega.
 
«Meie raport on oluline, kuna siit nähtub, et autotööstus tervikuna peab igal aastal pingutama, et 2015. aastaks CO2 reeglid täita,» ütles EEA tegevdirektor   Jacqueline McGlade.
 
Copyright The Financial Times Limited 2012
Euroopa Keskkonnaagentuuri (EEA) uuringust lähtuvalt läheb veelgi hapramini Bugattil: superrikaste lemmikute meistri pea kohal rippuva trahvisumma suurus on 40 000 eurot autolt.
 
Rolls-Royce’i saatus oleks potentsiaalselt 12 500 eurot trahviraha. Maseratil 18 000 eurot, Lamborghinil 17 000 eurot.
 
Pole veel selge, kas trahvid ka tegelikult sisse kasseeritakse.
 
Samuti ei ole otsest alust arvata, et selliste autode ostjad võpataksid, kui kulud nende kraesse veeretataks.
 
Küll aga heidab uuring värske valgusvihu viisidele, kuidas autotööstus ELi vastakale keskkonnapoliitikale reageerib.
 
Trahvide võimalus on olnud teada juba 2007. aasta lõpust, kui Brüssel teatas, et kavatseb piirata süsinikdiooksiidi kogust, mida bloki autod kollektiivselt õhku paiskavad.
 
Teadaolevalt on EEA esimene organisatsioon, mis on välja rehkendanud, kui lähedal on autotootjad oma eesmärkidele – mida alates käesolevast aastast järk-järgult rahendama hakatakse.
 
Eesmärgiks on vähendada heitgaase tänaselt keskmiselt (140 g/km) 2015. aastaks 130 g/km peale.
 
Seda oleks alla poole kogusest, mida mõned Bentleyd välja sülgavad (300 g/km), Bugatti tasemest aga veerand.
 
Igal ELi autotootjal on oma isiklik emissioonieesmärk. Ja tänavu loevad nad üle 65 protsenti oma kõige «rohelisematest» sõiduriistadest, et nõutud vahemikku mahtuda.
 
Proportsiooni tuleb aga järjest suurendada, kuni aastal 2015 läheb arvesse juba 100 protsenti autodest.
 
Enamik suurtootjaid on tänavuste eesmärkidega graafikus, mõned (nt Toyota ja PSA Peugeot Citroën) on aga juba saavutamas 2015. aasta karmi taset.
 
Kui aga valdav enamus autotootjaid end kokku ei võta, võib kogu sektori peale tulla 10 miljardit eurot trahvi, ütleb EEA. «Seda oleks ilmselgelt üüratult palju mistahes tööstusharule,» ütles  Sigrid de Vries Euroopa Autotootjate Assotsiatsioonist (ACEA). De Vries lisas, et ükski teine sektor ei seisa silmitsi niivõrd rangete CO2 piirangutega.
 
Mõned keskkonnaaktivistid väidavad aga hoopis, et autotootjatel õnnestus endale kerged eesmärgid välja kaubelda.
 
«Nad tegid väga kõva lobitööd,» kurtis Dudley Curtis Brüsselis tegutsevast rühmitusest Transport & Environment. Ta ütles, et autotootjate CO2 limiidid tulid leebemad, kui alguses plaaniti, ning jõustusid kolm aastat hiljem.
 
Ühtlasi saavad alla 10 000 autot tootvad firmad taotleda kergemaid tingimusi või panna oma emissioonid «ühte kappi» suuremate firmadega, et vältida trahve.
 
Ühe-kapi-strateegia tähendaks seda, et Bentley, Lamborghini või Bugatti CO2 läheks sakslasest omaniku Volkswageni patta (mis meisterdab Polosid ja teisigi keskkonnasõbralikumaid masinaid).
 
Rolls-Royce ja Maserati võiksid aga kostitada oma gaasidega vastavalt BMWd ja Fiatit.
 
Bentley kinnitaski, et ühendab oma emissioonid Volkswageniga. Ühtlasi ütles Bentley, et on astunud mitu sammu oma autode emissioonide kärpimise suunas, millest üks on uus ökonoomsem mootor, mida näidati jaanuaris Detroidi autonäitusel.
 
Keskkonnaagentuur ütles aga, et «ühinemistega» autotööstus trahvidest ei pääse: vaja on jätkata reaalse emissioonide kärpimisega.
 
«Meie raport on oluline, kuna siit nähtub, et autotööstus tervikuna peab igal aastal pingutama, et 2015. aastaks CO2 reeglid täita,» ütles EEA tegevdirektor   Jacqueline McGlade.
 
Copyright The Financial Times Limited 2012
Tagasi üles