Jaapani firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) teatas maailma esimese mehitamata konteinerilaeva edukast testsõidust. Laev läbis iseseisvalt paarsada meremiili ning sildus ise Sakai sadamas.
Jaapanis tegi testsõidu maailma esimene mehitamata konteinerilaev
Edukast mehitamata merereisist teatas MOL oma kodulehel. Projekti MEGURI2040 raames välja töötatud mehitamata laevade juhtimissüsteeme saab firma kinnitusel paigaldada erinevatele laevadele. MOL valis autonoomse juhtimissüsteemi katsetusteks 2015. aastal ehitatud 95 meetri pikkuse feeder-konteinerilaeva Mikage, mis sõitis ilma meeskonnata Tsuruga sadamast Fukui maakonnas Sakai sadamasse Tottori maakonnas. Linnulennult 75 kilomeetrise vahemaa läbimiseks pidi laev aga tegema ringi ümber Echizeni neeme, kokku kujunes meretee pikkuseks paarsada miili.
Firma teatel suudab autonoomse juhtimise seadmetega varustatud laev teha iseseisvalt laeva juhtimiseks vajalikud otsused, kogudes selleks informatsiooni laeva positsioneerimisseadmetelt ja teistelt pardasüsteemidelt, ilmajaamadest ja navigatsiooniinfost. Autonoomne laevajuhtimissüsteem analüüsib infot navigatsioonioludest ja teistest laevadest ning valib laevale sobivaima marsruudi ja kiiruse. Sealjuures järgib autopiloot meresõidureegleid ja valib ohutuima marsruudi.
Üheks osaks mehitamata laeva tegevusest, mida seekordse katsetusega testiti, oli laeva autonoomne sildumine. Selle käigus toodi kaiotsad, mille laeva meeskonnaliikmed sildumisel tavaliselt kail ootavate madruste kätte viskavad, Mikagelt kaldale vastava drooniga.
Firma teatas, et lähiajal on plaanis teha demosõit ka sarnaste seadmetega varustatud mehitamata autoparvlaevaga.