/nginx/o/2022/01/26/14329753t1h413d.jpg)
Tänavu 25. jaanuarist võib transpordiamet erandkorras vabastada laevaomaniku ballastvee käitlemise kohustusest.
Tänavu 25. jaanuarist võib transpordiamet erandkorras vabastada laevaomaniku ballastvee käitlemise kohustusest.
Reederitele võib ballastvee käitlemise nõuetest vabastamine aga tähendada sadu tuhandeid eurosid säästu. Ameti laevanduse ohutuse ja järelevalve osakonna juhataja Kristjan Truu selgitas, et rahvusvahelise ballastvee käitlemise konventsiooni eesmärk on takistada ballastvee hulka sattunud võõrliikide levimist teistesse veekogudesse.
«Ballastvee käitlemise meetoditeks võivad olla ballastvee vahetamine, soojendamine, filtreerimine, keemiline, UV-valgusega või magnet- ja elektriline töötlus. Samas lubab ballastvee konventsioon liikmesriikidel anda oma riigi laevadele teatud tingimustel kuni viis aastat kehtivaid ajutisi erandeid nõuete rakendamisest,» rääkis Truu.