Eestlased jätsid mullu e-poodidesse 2,5 miljardit eurot

Tarbija24
Copy
Eesti inimeste huvi e-kaubanduse vastu on kasvanud
Eesti inimeste huvi e-kaubanduse vastu on kasvanud Foto: imago images/Scanpix

E-ostlemise käive kerkis eelmisel aastal 2,5 miljardi euroni. Aasta varem oli see 1,66 miljardit eurot, mis tähendab üle 50 protsendi suurust kasvu.

Seejuures ostsid Eesti elanikud kohalikest e-poodidest 1,4 miljardi euro ulatuses ning 1,1 miljardit eurot viisid eestlased välismaistesse e-poodidesse, selgub Eesti Panga andmetest.

Eesti Pank on eraldi välja toonud ka eelmise aasta neljanda kvartali andmed, millest selgub, et Eesti elanikud tegid ainuüksi 2021. aasta neljandas kvartalis kuus keskmiselt 6 miljonit e-ostu, mille kogukäive oli 249 miljonit eurot. E-ostude arv oli seega neljandas kvartalis 31 protsenti suurem kui eelmisel aastal samal ajal ning käive kasvas 59 protsenti.

E-ostu keskmine suurus oli neljandas kvartalis 42 eurot, seejuures Eestist tehtud ostude puhul 40 eurot ja välismaalt ostes 44 eurot. Viimasel ajal on ostjad eelistanud pigem Eesti e-poode, lõppenud aasta neljandas kvartalis sooritati 58 protsenti kõikidest e-ostudest kodumaistest e-poodidest.

Euroopa e-kaubanduse tururaport tõstab omakorda esile, et Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 76 protsenti elanikkonnast. Sellega edestab Eesti tuntavalt näiteks lõunanaabrit Lätit (63 protsenti) ja on samas «kaalukategoorias» Soome (78 protsenti) ning Prantsusmaaga (78 protsenti). Kõige agaramad e-ostlejad on Suurbritannias, kus hinnanguliselt 92 protsenti elanikkonnast teeb e-oste.

«Pandeemia on e-ostlejate arvu kiiresti kasvatanud ning ostjad on järjest rohkem harjunud e-kaubanduse eeliste ja võimalustega. Populaarne teenus on näiteks ka «osta kohe, maksa hiljem», mida soodustab 14-päevane tagastusõigus. See võimaldab kauba sobivuses enne maksmist veenduda,» kommenteeris Eesti e-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät.

«Samuti on näha, et e-oste on hakanud tegema ka eakamad inimesed, kes vähendavad kontakte ja hoiavad seeläbi tervist. E-poodidest on hakatud palju soetama ka selliseid kaupu, mida varem internetist nii aktiivselt ei tellitud – näiteks toit või ravimid.»

Siinse e-kaubanduse väga kiiret kasvu väljendab ka pakiautomaatidesse saadetud pakkide maht. Eesti e-kaubanduse liit monitoorib koostöös Omniva, Smartposti ja DPDga Eesti pakiturgu. Eelmisel aastal saabus pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki, mis on samuti 33 protsenti rohkem kui aasta varem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles