Töötab, aga pole palgatöötaja
Eelmise aasta lõpul tegeles Vladimir taksoveondusega mitu kuud. Sealjuures jäi ta eraisikuks, ei registreerunud FIE-ks ega loonud oma firmat ning jättis kogu teenitud raha endale.
Taksojuhi sõnul oli teenistust alustada väga lihtne – tuli vaid linnavalitsuses vormistada luba – taksojuhi teenindajakaart – ja äpp alla laadida. Koostöö võib mõnevõrra erineda, näiteks Bolt teeb juhtidega otseselt koostööd, aga Yandex.Taxi läbi partnerfirmade. Teenitud raha jõuab taksojuhi arvele tavaliselt kord nädalas – välja arvatud komisjonitasu, mille taksoäpi omanik juhi ja kliendi vahendamise eest endale võtab. Antud juhul pole taksojuht palgatöötaja ning tööandja tema eest makse ei maksa.
«Aga ma olen kuulnud, et operaatorfirmasid – Bolti, Yandexit – kohustatakse esitama infot, kellele ja kui palju nad (raha) üle kannavad,» rääkis Vladimir.
Maksu- ja tolliametist (MTA) öeldi, et sellist kohustust ei ole, kuid äpifirmad edastavad juba praegu vabatahtlikult juhtide andmeid MTA-le.
Boltist kinnitati Rus.Postimehele, et sissetulekute deklareerimine ja maksude tasumine on iga juhi vastutusel.
«Lisaks ettevõtluskonto avamisele või FIE-ks registreerumisele, võivad juhid pakkuda teenuseid ka eraisikuna,» märkis Bolti veoteeninduse juht Maksim Boitsov.
Maksude tasumiseks erinevad võimalused
Vladimiri sõnul on ta juba avanud ettevõtluskonto. «Aga mida teha eelmise aasta sissetulekutega? Ja üldse, kuidas töötada taksojuhina, et pärast poleks halb?» küsib ta.
MTA meediasuhete spetsialisti Dmitri Pastuhhovi sõnul võivad sellisesse olukorda sattuda mitte ainult taksojuhid, vaid ka ehitajad, koduabilised ja teised, kes osutavad teistele inimestele mingeid tasulisi teenuseid.