Telia Eesti teatel kasvas Eesti ettevõtete vastu suunatud teenusetõkestusrünnakute ehk niinimetatud DDoS rünnakute maht aastaga enam kui kolm korda.
Eesti firmade vastu suunatud küberrünnakute arv on järsult kasvanud
Telia Eesti küberturvalisuse tiim tuvastab iga nädal keskmiselt 40 DDoS rünnakut ettevõtte klientide vastu ning telekomifirma kinnitusel on näha, et selliste rünnakute hulk suureneb.
Telia turbevaldkonna juht Aigar Käis tõi välja, et kuigi peamiseks DDoS rünnakute sihiks olid pandeemia tõttu viimase kahe aastaga plahvatuslikult kasvanud veebipõhine meelelahutus ja ühendatust pakkuvad lahendused, langevad teenusetõkestusrünnakute ohvriks üha sagedamini ka muid internetipõhiseid teenuseid pakkuvad ettevõtted, sealhulgas e-poed.
DDoS rünnaku käigus koormatakse ettevõtte internetiliiklust korraldav seade, näiteks server, ruuter või tulemüür kunstlikult üle suure hulga päringutega. See võib tekitada olukorra, kus võrguliiklus suure koormuse tõttu muutub kasutajatele liiga aeglaseks või hoopis ligipääsematuks.
«Selliste rünnakute korraldamine muutub küberkurjategijate jaoks paraku järjest odavamaks ja lihtsamaks ning seetõttu ka laiemalt kättesaadavamaks,» ütles Käis.
DDoS rünnakuid kasutatakse Käisi sõnul ka muude küberrünnete varjamiseks – näiteks kasutakse ära ettevõtte IT-süsteemide turvaauke hetkel, kui ettevõte üritab lahendada võrgukoormuse probleeme.
Järjest sagedamini nõutakse ettevõtetelt ka lunavara selle eest, et neid ei rünnataks, lisas Käis.