Tänavu alustatakse kümnete Rail Balticu rajatiste ehitust

PM Majandus
Copy
Rail Balticu kavandatav raudteesild üle Pärnu jõe.
Rail Balticu kavandatav raudteesild üle Pärnu jõe. Foto: Rail Baltic Estonia

Kui 2021. aastal alustati Eestis Rail Balticu projektis kuue raudteeristumise ehitust ning tehti ettevalmistusi terminalide rajamiseks, siis tänavu läheb ehitusse kümme raudteega ristuvat rajatist. Rail Balticuga seotud koguinvesteering ulatub alanud aastal ligi 70 miljoni euroni.

Möödunud aastal sai Rail Balticu projektis ametlikult valmis Saustinõmme maanteeviadukt. Ehitati ümber mitu liiniristumist. Alustati Tagadi tee ja Künka tee viadukti ehitamist, samuti Loone, Urge ja Kalevi ökodukti ehitamist. Aasta lõpus sai sõlmitud Assaku viadukti ehitamisleping.

«Ettevalmistused on tehtud, et anda sel aastal täiendavalt ehitusse kümmekond viadukti ja mõned ökoduktid, kuid 2022. aasta kõige olulisemaks väljakutseks on Rail Balticu projekti kõige mahukamate tööde ehitushangete läbiviimine,» räägib Rail Baltic Estonia tehniline juht Anvar Salomets.

Salometsa sõnul plaanib Rail Baltic Estonia alustada sel aastal Rail Balticu põhitrassi kahe ehituslõigu hankega, millest üks asub Harjumaal (Ülemiste-Soodevahe) ja teine Raplamaal (Harju/Rapla maakonna piir kuni Mälivere).

«Mõlemal juhul on tegemist ca 10 km pikkuse lõiguga, kus tuleb rajada raudtee alusehitus ja sellega seotud taristu, sealhulgas sillad, viaduktid, ökoduktid. Arvestama peab ka  keskkonnaleevendusmeetmetega,» lisas Salomets.

Kohalikud peatused ja jaamahooned projekteeritakse esmajärjekorras Rapla maakonnas. Kohila, Rapla ja Järvakandi jaamahoone projekteeritakse tüüplahendusena, mida kasutatakse hiljem ka Harju ja Pärnu maakonna peatuste juures.

Rail Baltica Ülemiste terminal
Rail Baltica Ülemiste terminal Foto: Rail Baltica

Sel aastal korraldatakse ka Ülemiste terminali ehitushange ning saavad alguse mahukad raudteetaristu ümberpaigutamise tööd.

«Esimeses ehitusetapis tõstame praeguse trammitee sirgemale trajektoorile. Oleme kavandanud Ülemiste terminali ehitustööde hankelepingu sõlmimise oktoobriks, aga peame arvestama ka detailplaneeringu ning ehituslubadega,» lausus Salomets.

Alanud aastal on kavas Rail Balticu projekti investeerida ligi 70 miljonit eurot, millest mahukaima osa moodustab rajatiste (viaduktid, ökoduktid) ehitamine ligi 40 miljoni euro eest.

Rail Balticu rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga tunni ja 42 minutiga. Rail Balticu trassil hakkavad liikuma ka regionaalrongid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles