INTERVJUU ⟩ Bussikuningas Osula: meie piletihindu ei tõsta! (2)

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Selliste palkadega nagu bussijuhtidel praegu ei ole kohaliku bussiliikluse teenust võimalik jätkusuutlikuna hoida, ütleb Hugo Osula.
Selliste palkadega nagu bussijuhtidel praegu ei ole kohaliku bussiliikluse teenust võimalik jätkusuutlikuna hoida, ütleb Hugo Osula. Foto: Hendrik Osula

Ajal, mil taksojuht võib teenida enam kui riigikogu liige, makstakse maakonnaliinil sõitvale bussijuhile roolikeeramise eest veidi üle 1000 euro. Mootor Grupi omaniku Hugo Osula sõnul ei ole vedajatel seetõttu muud võimalust kui pöörata pilgud Ida-Euroopa poole.

Sõitsin just Lux Expressi bussiga Tartusse. Raha küsiti täpselt sama palju kui viis aastat tagasi. Millal te hinda tõstate?

Ei ole plaanis. Hetkeolukorras oleks see suur rumalus ja endale jalga tulistamine.

Elron küll tõstis, lausa kümme protsenti.

Ettevõtete kliendistrateegiaid on väga erinevaid. Meie soov on tuua inimesed bussidesse tagasi ja katta suurenevad kulud reisijate arvu kasvuga. Keerulisel ajal, kus kõik kallineb, proovime leida muid võimalusi.

Mis seisus on turutingimustel tegutsevad bussiettevõtted peaaegu kaks aastat pärast pandeemia algust?

Ütlen ausalt, et olukord on väga dramaatiline – Lux Expressi käive oli 2019. aastal 38 miljonit, mullu aga 14 miljonit. Reisijate arv on kukkunud 3,21 miljonilt 1,36 miljonini. Sellises olukorras saab ettevõtja olla vist ainult see, kel on tohutult optimismi ja paindlikkust lahendusi leida.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles