Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lumised ilmad meelitasid Eesti inimesi suuski ostma

Copy
Eestlased on murdmasuusa usku.
Eestlased on murdmasuusa usku. Foto: Urmas Luik

Varajane lumerohke talv kasvatas talvekaupade müüki möödunud hooajaga võrreldes koguni kolm korda, selgus kaup24.ee veebilehte vedava PHH Groupi andmetest.  

Suusatamisusku eestlased ostsid hooaja alguses murdmaasuuski viis korda rohkem kui aasta varem. «Talvekaupade ja aksessuaaride müük sai hoo sisse kohe, kui lumi maha sadas. Alanud hooaja lumerohkus tegi varasemale silmad ette ja see peegeldub selgelt ka talvekaupade müügis,» rääkis PHH Groupi turundusjuht Ernestas Kačerauskas.

2020. aasta detsembris müüsid erinevad ettevõtted kaup24 ja selle sõsarplatvormidel 870 000 euro väärtuses talvekaupu, 2021. aasta viimasel kuul müüdi talvekaupu aga koguni 2 miljoni ja 440 000 euro eest.

Kolme Balti riigi peale kokku osteti detsembris kõige rohkem naiste kindaid. Talvekaupadest teisel kohal on lumetuubi müük, mida osteti üle 850. Kolmandale kohale jõudis 820 ostuga tavaline kelk.

Riigiti tulemusi ja edetabeleid võrreldes rõhutab Kačerauskas, et Leedus müüdi talvekaupadest kõige rohkem just naiste kindaid, Eestis tegid detsembris parima müügi uisud ja Lätis lumetuubid. 

Kelk on Eesti, Läti ja Leedu talvisesse müügiedetabelisse jõudnud iga talv. Ettevõtte andmetel müüvad kõige paremini kuni kolmeaastastele mõeldud klassikalised metallist liuguritega puidust kelgud. 

Eestis on selle hooaja tõeliseks müügihitiks olnud ka mäesuusad. Kačerauskas lisas, et mäesuusatamise alternatiivina kasvas eelmisel aastal murdmaasuusatamise populaarsus: «Piirangute ajal pakkus see head võimalust vabas õhus lumist ilma nautida ning müügiandmetest nähtub, et see trend pole uuel hooajal sugugi raugenud.»

2021. aasta detsembris kasvas murdmaasuuskade müük Leedus 254 protsenti, Lätis 197 protsenti ja Eestis koguni 518 protsenti.

Tagasi üles