Eesti Energia jaanuaris väljastatud arvetest selgus, et keskmine kodukliendi elektriarve oli 87 eurot. Seejuures 60 protsenti koduklientidest sai arve, mis on alla 50 euro, 2800 kodutarbijat peavad tasuma aga üle 1000 euro.
Eesti Energia: üle 1000-eurose arve sai 2800 koduklienti (22)
Alla 100-euroste arvete osakaal oli 75 protsenti. Aastatagusega võrreldes kasvas elektriarve kuni 50 eurot 80 protsendil klientidest ning üle 500 euro kasvas elektriarve 1,3 protsendil klientidest.
Aasta tagasi, soojemate ilmade ning madalamate hindade juures, oli keskmine arve summa 50 eurot, teatab Eesti Energia.
«Detsembrikuus tarbitud elektri eest väljastatud arved on tänaseks jõudnud klientideni ning näeme selgelt, et elektri üldine hinnatõus mõjutab tarbijaid väga erinevalt. Klientidel, kellel on sõlmitud pikaajaline fikseeritud hinnaga leping, võis arve võrreldes eelmise kuuga olla isegi väiksem, sest riik kompenseerib ajutiselt pool elektri võrgutasust. Seevastu börsihinnaga elektrit tarbinud klientidel võis arve aastavõrdluses kasvada kuni viis korda,» selgitas Eesti Energia juhatuse liige Agnes Roos.
Kui detsembri börsihind kasvas võrreldes 2020. aasta detsembriga 345 protsenti ehk neli ja pool korda, siis Eesti Energia enam kui 400 000 kliendi keskmine hinnatõus on jäänud madalamaks eeskätt seetõttu, et kaks kolmandikku neist on eelistanud fikseeritud hinnaga paketti, teatab riigiettevõte.
Eesti Energia arvete statistika ei anna täit ülevaadet kogu Eesti kohta, sest teiste elektrimüüjate turuosa moodustab ligi 40 protsenti ning nende müüjate juures on börsipaketil olevate klientide osakaal suurem.
Elektripaketi valimisel on Eesti Energia soovitus järgmine: kui klient saab ja tahab oma tarbimist ajastada, siis sobib talle paremini börsihinnaga pakett. Kui klient tarbimist ajastada ei soovi ja tahab energiahinna tõusu riski jätta elektrimüüja kanda, sobib pigem fikseeritud hinnaga pakett.