Eesti Raudtee mullune veomaht tõusis aastaga 11 protsenti

BNS
Copy
Kaubavedu raudteel
Kaubavedu raudteel Foto: Margus Ansu

Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul moodustas kokku 2021. aastal kokku pea 12,8 miljonit tonni, mida on tunamullusega võrreldes ligikaudu 11 protsenti rohkem.

Kõige enam veetavateks kaubagruppideks Eesti Raudtee taristul on väetised, mineraalsed kütused ning keemiakaubad, teatas ettevõte.

«Enim kasvasid kohaliku veo maht ‒ võrreldes eelmise aastaga 33 protsenti, mille tõusu tingis põlevkivi vedude taastumine Eesti Raudtee taristul –, ning eksportveod, mis tõusid 2020. aastaga võrreldes 41 protsenti,» ütles AS Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Zimmermann.

Transiitveod moodustasid eelmise aasta jooksul Eesti Raudteel liikunud vedudest pea 9,5 miljonit tonni, mis on 9 protsenti rohkem kui 2020. aastal. Konteinerveod moodustasid Eesti Raudtee taristul aastaga kokku 56 400 TEU-d (twenty-foot equivalent unit ehk 20-jalane standardkonteiner), mis on võrreldes 2020. aastaga pea 26 protsenti rohkem.

Reisijateveo kasv jäi siiski tagasihoidlikuks ning Covid-19 eelseid numbreid ei saavutatud. Kohalikus ühenduses sõitis 2021. aastal rongidega kokku pea 6,1 miljonit reisijat, mis on võrreldes 2020. aasta sama perioodiga 2 protsenti rohkem.

2021. aastal ulatus investeeringute kogumaht pea 32 miljoni euroni ning suurimad projektid olid Paldiski maantee viadukti laiendus, Emajõe sild ning õgvendustööd, Balti jaama laiendustööd ning turvangusüsteemide kaasajastamine ja Veerenni ülekäigu ohutuslahenduse paigaldus.

Tänavu plaanib AS Eesti Raudtee raudteetaristu arendusse investeerida juba 63,6 miljonit eurot.

«Suurimad fookuses olevad projektid on sel aastal elektrifitseerimine Tartu suunal, teise peatee ehitusega edasiminek Keila–Paldiski suunal, liiklusjuhtimissüsteemide uuendamine, Haapsalu raudtee ehituse teise etapi projekteerimistega lõpetamine ning ehitamisega alustamine, ülekäikude ja ülesõitude ohutustaseme tõstmine, Tartu jaama teedevahelise platvormi ehitus ning raudtee kapitaalremont ja kurvide õgvendamine Aegviidu–Tapa jaamade vahel raudteel kiiruste tõstmiseks. Samuti alustatakse sorteerimismäe üleviimist Ülemistelt Tapale, et valmistuda Ülemiste terminali ehituseks,» kommenteeris Zimmermann.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles