Konteinerilaevade järjekorrad on jõudnud New Yorgi ja New Jersey sadamatesse USA idarannikul, seni on kõige hullemad laevade ja konteinerite ummikud kogunenud läänerannikul asuvatesse Los Angelese ja Long Beachi sadamatesse, teatas Bloomberg.
New Yorgi sadamaameti direktor Sam Ruda ütles sel nädalal antud intervjuus, et on täheldanud sadamatöötajate haigestumise kasvu. Konteinervedajate keskmine ooteaeg ankrukohas kasvas 2021. aasta viimasel nädalal 4,75 päevani, võrreldes kogu eelmise aasta keskmise 1,6 päevaga.
USA rahvusvaheliste kaugvedude assotsiatsiooni pressiesindaja Jim McNamara ütles e-kirjas, et neid, kes Covidi tõttu ei saa töötada, on umbes 350 inimest päevas. Sellegipoolest nimetas ta seda mõju väikseks, kuna mõned sadamatööliste meeskonnad naasevad karantiinist või paranevad haigusest ja teised on võimalik üle võtta laevadest tühjaks jäänud ristluslaevade terminalidest.
New Yorgi piirkonna sadamaterminalid, mis on idaranniku kõige aktiivsemad, on seni suures osas suutnud vältida läänerannikul California osariigis asuvate Los Angelese ja Long Beachi sadamate saatust, kus konteinerite lossimine laevadelt viibib endiselt rohkem kui kolm nädalat.
Ruda tunnustas rannaäärset tööjõudu ja teisi sidusrühmi, kes pingutavad ööpäev ringi, et ooteaeg New Yorgi ankrualal ei pikeneks. Mõned tegurid toimivad aga sadamajuhi soovidele vastu: omikrontüve levik piirkonnas, töötajate aastalõpupuhkused ja ühekordset kaikohta vajavate tšarterlaevade arvu kasv. Lisades need probleemid 2021. aastast kogunenud raskustele, on järjekordade tekkimine vältimatu, kuigi sadam on täisvõimsusel töötanud pea kaks aastat – 2021. aasta novembris käideldi ligi 27 protsenti rohkem kaupu kui 2019. aasta novembris.