Möödunud nädala pühapäeval hukkus Enefitile kuuluvas vedelkütusetehases kaks õlimahutisse sisenenud töötajat. Mõni päev varem käis Postimees jaamas ekskursioonil ja ettevõtte juht Andres Vainola rääkis kindlalt, et nende ettevõttel on raskeimad ajad juba seljataga.

Mööda Läänemerd sõidab üks laev, aina tuleb ja läheb. Kaugelt Lääne-Euroopast, näiteks Hollandist või Saksamaalt, võtab ta peale oma laadungi, asudes siis teele Euroopa pimedasse põhjaossa.

Laev jätab pakpoordi Gotlandi ja tüürpoordi Saaremaa, libiseb mööda oma harvade tuledega sompus taevast valgustavast Tallinnast ja vabaneb lõpuks Sillamäe sadamas raskest koormast. Lastiks on olnud tonnide kaupa puidujääke, mida lammutustööde käigus heaoluriikides ikka tekib. Siin, tuhandeid kilomeetreid eemal, lähevad need tulle Enefiti katelde all.

Varsti müristavad veoautod mööda kitsast ja lumist maanteed puiduprahiga Sillamäelt Narva poole, nimetu laev – transporditeenust ostetakse sisse, ütleb Enefit Poweri juht Andres Vainola, kes kütust tarniva aluse nime ei teagi – seilab aga taas Lääne-Euroopa poole. Öeldakse, et selline asjakorraldus on majanduslikult otstarbekas. Ja ka roheline.

Kommentaarid (11)
Copy