Eile õhtul lõppes turismisektori tootearenduse toetuse taotlusvoor. Kokku laekus 189 taotlust 28,5 miljoni euro ulatuses.
Turismisektori totetusmeede märgiti kahekordselt üle
5. novembril avatud toetusmeetme maht oli 13,65 miljonit eurot. Kõik esitatud taotlused hinnatakse ära jaseatakse hindamistulemuste järgi pingeritta. Rahastuse saavad eelarve piires kõige tugevamad projektid, millest antakse teada 2022. aasta märtsi lõpuks. Toetust sai taotleda 20 000 kuni 200 000 eurot ning projekti tegevused tuleb ellu viia hiljemalt 31. oktoobriks 2023.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Suti sõnul on 2022. aastal turismisektoris aeg keskenduda tulevikule ja kriisist tugevamale väljumisele. «Toetus on mõeldud uute turismitoodete loomiseks ja juba olemasolevate uuendamiseks, et need looksid suuremat lisandväärtust, tõstaksid Eesti turismitoodete rahvusvahelist konkurentsivõimet ja aitaksid taastada meie turismiteenuste eksporti kriisieelsele tasemele,» rääkis Sutt.
Toetuse abil arendatav turismitoode pidi olema suunatud otse lõpptarbijale, looma reisimotivatsiooni Eesti külastamiseks või külastusaja pikendamiseks, eristuma välisturul ja Eestis pakutavatest teistest turismitoodetest, pakkuma terviklikku külastuselamust, vastama kestlikkuse ja kaasava disaini põhimõtetele ning järgima digi- ja rohepöörde trende, teatab MKM.
Lisaks tootearenduse meetmele on jätkuvalt käimas taotluste esitamine turismisektori kesksete digilahenduste loomise toetusele. Selle meetme eeltaotlusi saab esitada kuni 21. veebruarini. Kesksete digilahenduste loomiseks on ettenähtud 4 miljonit eurot toetusraha.
Nii tootearenduse kui kesksete digilahenduste toetusi rahastatakse Euroopa Liidu COVID-19 pandeemiale reageerimise ehk REACT-EU vahenditest.