Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kogemuslugu Läti kingapoe klient kirjeldab, kuidas ta pool aastat olematuid saapaid ootas

Copy
Läti jalatsibränd Inch2 saapad.
Läti jalatsibränd Inch2 saapad. Foto: Inch2

TTJA hoiatas täna Läti veebipoe Inch2 eest, mille kohta tehti lõunanaabrite tarbijakaitseorganisatsioonidele mullu 183 kaebust. Postimehega võttis seepeale ühendust üks pettuse ohvriks langenud klient, kes kirjeldab, kuidas ta tellitud saapaid pool aastat ootas, aga lõpuks ikkagi kaubata jäi.

Avaldame Inch2 kliendi kogemusloo toimetatud kujul. Kirja saatnud inimene soovis jääda anonüümseks (toimetusele on tema nimi teada).

Plaanisin eelmise aasta naistepäeva puhul end rõõmustada uue jalatsipaari ostuga. Kuna olin Inch2st ostnud ka varem jalatseid — ja jäänud kaubaga rahule —, läksin ühegi kõhkluseta brändi kodulehele, kust olin juba varem välja valinud sobivad mustad saapad.

Kindlust Inchi veebipoest tellimisele lisas tõsiasi, et olin külastanud ka nende Riias asuvat prooviruumi. Sellest kogemusest oli jäänud ainult positiivne mulje: ruum oli maitsekalt sisestatud, kõik kollektsiooni jalanõud olid poes väljas ning teenindus oli meeldiv ja professionaalne. Ka toona soetatud saapad olid mugavad, kvaliteetsed ja silmapaistvad.

Midagi uut polnud minu jaoks ka nende veebilehelt tellimises. Ühe varasema allahindluskampaania ajal soetasin endale saapad ja emale täisnahast sandaalid. Ca 400 euro suuruse tellimuse eest tuli toona tasuda küll 15-eurone saatmiskulu, kuid jalanõud jõudsid nädalaga minuni ning taas oli kaup igati korralik.

Kuna tegemist on käsitööna valminud jalanõudega, siis on Inchi hinnad mõistagi päris krõbe: jalatsipaari eest olen välja käinud ca 200-400 eurot.

Kuigi olin tellinud selle brändi tooteid ka varem, võis veel aasta tagasi jääda ka uuel kliendil neist väga hea mulje. Näiteks nende Facebooki lehel on pool miljonit meeldimist ning nende jalanõud on esindatud ka maailma mainekamates moeajakirjades.

Just kõigil neil põhjustel ei tekkinud mul ka eelmisel kevadel tellimust tehes ühtki kahtlust. Tasusin 214 eurose arve, saades saapad 50-protsendilise allahindlusega. Olin küll tähele pannud, et Inch2 tegi viimasel ajal pidevalt sooduskampaaniaid (varem oli neid 2-3 korda aastas), kuid otsest kahtlust see ei äratanud. Kuigi kodulehel oli välja toodud, et pandeemia tõttu võib tarneaeg olla tavapärasest pikem (kuni 14 nädalat), ei lasknud ma end sellest häirida, kuna minu toode oli märgitud laos olevaks.

Kuud möödusid, aga kaupa ei olnud

Kuna tellimuse tegemise järel ei olnud 12 päeva poest midagi kuulda, saatsin 20. märtsil klienditoele esimese kirja, uurisin, kui kaugel minu tellimus on. Klienditugi vastas kiirelt ja nentis, et tellitud jalanõud on veel tootmises, mistõttu võib tarneaeg olla kuni 8 nädalat. Lubati, et need jõuavad Inch2 lattu aprilli lõpus.

Kuna vastus oli põhjalik ja personaalne, ei tekkinud mul ikka veel mingeid kõhklusi. Siiski andsin teenindajale teada, et kliente võiks ikkagi teavitada, kui tellitud jalanõusid pole enam laos: kodulehel oli ju selgelt kirjas «in stock». Minuga suhtles Yolanta-nimeline teenindaja.

Aprill möödus mul seega ilma Inch2 saabasteta ning mai lõpus otsustasin uuesti klienditoele kirjutada. Vastus tuli jällegi Yolantalt, kes ütles, et saapad on endiselt tootmises ning andis uueks kuupäevaks 4. juuni. Teenindaja vabandas ette ja taha ning põhjendas hilinemist suure tellimuste hulgaga. Sel hetkel hakkas mulle asi kahtlasena tunduma, sest e-kirja sisu oli sõnasõnalt sama mis märtsikuu oma. Aga mul ei jäänud ka muud üle kui oodata ja lubadust uskuda.

Kätte jõudis juunikuu ja ikka polnud uudised. 16. juunil saatsin uue kirja, et olen pikas tarneaja tõttu pettunud ning ootaksin ettevõttelt lahendust. Ka seekord vastas mulle Yolanta, kes rääkis taas kõrgest nõudlusest ja ka tugevdatud turvameetmetest. Ta lisas, et nad ootavad minu kaupa sisaldava partii jõudmist nende kontorisse juuni lõpuks. Minu tellimuse sisseandmisest oli selleks ajaks möödas juba 18 nädalat. 

Kuna 7. juuliks polnud jalanõudest endiselt lõhnagi, kirjutasin uuesti klienditoele. Teatasin, et soovin raha tagasi saada, sest info kodulehel oli eksitav ning ma pole nõus nii pikalt ootama. Yolanta vastus tuli sama päeva õhtul ning esmalt pakkus ta pika ooteaja tõttu 50-protsendilist sooduskupongi. Kui kupong ei sobi, siis lubas ta tagasimakset 14 päeva jooksul. Teatasin, et soovin raha tagasi, mille peale vastas Yolanta, et tellimus on tühistatud ning raha kantakse tagasi 10-14 päeva jooksul.

Siis jäin oma raha ootama. Aga tagasimakset ei saabunud ega saabunud. Tulid vaid üha uued vabandused. Räägiti, et tellimus on süsteemis tühistatud, kuid makset pole jõutud veel ära teha. Viimane keerutav kiri saabus 27. augustil. See oli ühtlasi ka viimane e-mail. Võtsin lõpuks ühendust Swedbankiga, kes reageeris olukorrale kiirelt. Algul küll hoiatati, et sellised vaidlused võivad võtta kuni neli kuud, kuid vähem kui kuu hiljem oli makse tühistatud ning 214 eurot minu kontol tagasi. 

Tagasi üles