Dubai maailmanäitus on kolme esimese kuu jooksul tervitanud enam kui 8 miljonit külastajat. Eesti paviljoni toetavad ettevõtted on sõlminud esimesed ärikokkulepped ning delegatsioonide huvi Eesti e-riigi vastu on esindajate sõnul suur.
Dubai EXPO Eesti paviljoni on kolme kuuga külastatud üle 160 000 korra
«Oleme ise olnud need kolm kuud väga aktiivsed suhtlejad nii Dubai kui muude riikide valitsuste esindajatega. Eesti ministreid ja ettevõtjaid on Dubais hästi vastu võetud ning Araabia Ühendemiraatide huvi Eesti vastu näitab seegi, et lisaks Dubai võimuesindajatele on paviljonis ametlikul visiidil käinud ka mitu AÜE ministrit – peaminister, haridusminister, välisminister ja rahvusvahelise koostöö minister,» rääkis Eesti peakomissar Daniel Schaer.
- Eesti paviljoni külastas esimese kolme kuu jooksul üle 164 000 inimese
- Kõige rohkem külastajas paviljoni ühe päeva jooksul 6000 inimest
- Paviljonis on toimunud 14 äriseminari
- Äridelegatsioone on külastanud: Poola, Guatemala, Süüria, UAE, Senegal, Botswana; Saudi Araabia, Tai, Keenia, Luxembourg, Keenia, Uruguai, Sloveenia, Burundi jt
- Paviljoni kohviku Taste Estonia kõige populaarsemat burgerit Generation Y müüdud ühe päeva jooksul kõige rohkem 200 tükki
Eesti ministrite visiitide tulemuslikkust saab Schaeri sõnul mõõta mitmeti: «Üks on kindlasti see, millisel tasemel meid, väikese riigi esindajaid, vastu võetakse ja teine, kas neist kohtumistest ka midagi hiljem sünnib.»
IT-ministri Andres Suti visiidi käigus panid AÜE ja Eesti majandussuhete tugevdamiseks aluse ühise ärikoja loomisele, haridusminister Liina Kersna külaskäigu ajal sõlmiti hariduskoostöö lepe, ütles Schaer, kelle sõnul on mõlemad kokkulepped riigi- ja erasektori tegijate jaoks olulised.
Üks EXPO-l osalemise oluline eesmärk on ka see, kuidas selle ajal ja pärast meie ettevõtjatel läheb. «Maailmanäitus on eelkõige esimeste kohtumiste ja tutvuste sõlmimise koht – siin kohe paugupealt äritellimusi oodata oleks liiga optimistlik,» märkis Eesti esinduse juht Andres Kask.
Tema sõnul on mõned partnerid juba sõlminud esimese koostöömemorandumi, millele peaksid järgnema juba lepingud ja tellimused. «Mitmed meie partnerid on leidnud endale Araabia Ühendemiraatidest edasimüüjaid, kellega koostööd katsetatakse,» lisas Kask.
Uute kontaktide loomise koht
Eesti paviljoniga Dubais kaasas olevad 42 ettevõtet ja organisatsiooni otsivad maailmanäituselt eeskätt uusi ärikontakte, mis aitaksid neil sealsele turule siseneda ja uusi turge leida.
Kask nentis, et selle protsessi vilju võib näha alles mitme aasta pärast. «Samas on meil juba mitu head näidet, kus ettevõte oli õigel ajal EXPO-l kohal ja see päädis partneri leidmisega. Nii juhtus näiteks mobiilset puidu mõõtmislahendust pakkuva Timbeteriga ning haridustehnoloogiaettevõtte Opiquga,» tõi Kask näiteid.
Eesti paviljon räägib Dubais Eesti digiühiskonna lugu, ühtlasi on Eesti ainsa riigina EXPO korraldatud ärifoorumite ametlik partner, kus igal foorumil on vähemalt üks eestlane laval meie eri valdkondade digikogemust jagamas. Eesti paviljoni ärikorrusel korraldatakse temaatilisi seminare ning märtsis toimub Eesti ärifoorum.
Järgmisel nädalal räägitakse targast linnast
Suurem Eesti äridelegatsioon siirdub Dubaisse jaanuari teisel nädalal, kus andmete ja inimeste liikumisele ning ühenduvusele pühendatud teemanädalal toimub Tallinna ja Tartu targa linna seminar ning lisaks EXPO ärifoorum, kus on laval meie IT-minister Andres Sutt, MKM-i asekantsler Siim Sikkut ning Nortali esindaja Pärsia lahe piirkonnas ja Aafrikas Marek Helm.
Samuti korraldab Eesti Expo esindus digiteemadele pühendatud konverentsi «Age of Disruption», kus teiste seas esinevad Eesti eelmine president Kersti Kaljulaid ja Let´s Do It World-i esindaja Heidi Solba.
Dubai maailmanäitus kestab märtsi lõpuni ja kõigil Eesti ettevõtetel on võimalus kasutada paviljoni ruume oma üritusteks ja ärikohtumisteks.