Kui Euroopas mullu uute autode müük pigem vähenes, siis USAs müüdi neid 2020. aastaga võrreldes pisut enam. Samas jäädi koroonaviiruse-eelsele tasemele endiselt umbes kahe miljoni võrra alla.
USAs kasvas mullu uute sõiduautode müük
Läinud aastal müüdi USAs veidi üle 15 miljoni sõiduauto, mida on 3,4 protsenti rohkem kui aastal 2020, mil algas koroonaviiruse pandeemia. Viiel aastal enne pandeemiat oli aastane müük keskmiselt 17,3 miljonit.
Ehkki riigis on piisavalt tarbijaid, kes tahaks osta kalli hinna eest uusi sõidukeid, pole tööstusel endiselt piisavalt mikrokiipe, et tehaseid täisvõimsusel tööle panna. «Nõudlus pole kuhugi kadunud,» ütles Cox Automotive’i juhtivanalüütik Michelle Krebs. «Mis on kadunud, on müük, sest varusid ei eksisteeri.»
Kiibinappus mõjutas kõige rängemalt General Motorsit (GM), mis jäi riigi suurima autofirmana mullu esmakordselt alla Toyotale. GM teatas, et selle müük USAs kahanes mullu 13 protsenti veidi üle 2,2 miljoni autoni. Toyota müük kasvas aga 10,4 protsenti üle 2,3 miljoni autoni.
Sarnaselt teiste tootjatega oli GM sunnitud oma tehaseid mullu pooljuhtide defitsiidi tõttu hooti sulgema. Elektriautode müük kasvas USAs aastaga 87,9 protsenti pea 489 000 sõidukini, kuid moodustas turust endiselt vaid 3,2 protsenti.