Piletimüügiplatvormi Piletilevi statistika näitab, et meelelahutusturg kannatab endiselt pandeemia mõju all ning meelelahutusürituste turu maht küündis mullu vaid 42 protsendini 2019. aasta mahust.
Meelelahutussektor on kaotanud oma turust üle kolmandiku (2)
Kui 2019. aastal müüdi Eestis 2 141 047 piletit kultuurisündmustele, siis mullu ulatusid müüginumbrid vaid 885 501 pääsmeni, teatas Piletilevi.
Rahvusvahelisest ja kohalikust pandeemiaolukorrast tulenevate piirangute tõttu kannatas rahaliselt enim just muusikaürituste kategooria, mille maht oli 2021. aastal vaid kolmandik sellest, mis ta oli pandeemia eelsel ajal.
Muusikavaldkond pidi 2021. aastal Piletilevi andmetel hakkama saama 17 miljonit eurot väiksema piletimüügituluga.
Teatri kategooria maht küündis mullu 2019. aasta võrdluses 46 protsendini, spordi kategooria 52 protsendini.
Mullu toimunud kultuuriürituste arv kukkus ühe kolmandiku võrra.
Ürituste korraldajate jaoks on pandeemial laastav mõju, tunnistas Piletilevi juhatuse liige Jaanus Beilmann. Ta lisas, et on siiski alanud aasta suhtes positiivselt meelestatud, sest tänavu on Eestisse plaanitud rekordarv välisartistide esinemisi.
«Ka teatriasutused on aktiivsed etenduste kavade koostamisel. Inimeste suurt ootust meelelahutusturu avanemisele näitab detsembris müüdud Piletilevi kinkepiletite arv, mis kasvas võrreldes 2020. aastaga kaks korda,» avaldas Beilmann.
Mullu külastati Piletilevi piletiostukeskkonda 5,1 miljonit korda. Beilmanni sõnul algas piletituru elavnemine juunis, kultuuritarbijad olid aktiivsed kuni augustikuuni, mil hakkasid levima sõnumid kolmanda laine tulekust. Mõningat leevendust tõi ka hilissügis, just 2022. aasta ürituste eelmüügina.
Piletilevi Grupp on piletimüügi ja sündmuskorralduse valdkonnas tegutsev ettevõte, kellele kuulub Eestis Piletilevi, Lätis BilesuServiss ja Leedus Bilietai piletimüügikeskkonnad ning Leedus piletiteenuse pakkuja Tiketa.