Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Võimuvõitlus striiminguäris toob vaatajateni üle 100 miljardi eest uut sisu

Copy
Disney Plus logo nutitelefonis.
Disney Plus logo nutitelefonis. Foto: Filip Radwanski

Tihe rebimine voogedastusteenuste ehk striiminguturul sunnib suuri meediaettevõtteid investeerima järgmisel aastal filmide ja sarjade tootmisse 115 miljardit dollarit.

Rahakülvamisest hoolimata on investorid mures, et pandeemia taandudes ei suuda voogedastajad oma vaatajanumbreid enam endises tempos kasvatada, kirjutas Financial Times.

Kaheksa suurimat USA meediakontserni kavatsevad järgmisel aastal kulutada uutele filmidele ja telesaadetele vähemalt 115 miljardit dollarit, kuigi mitme ettevõtte jaoks on voogedastus seni olnud kahjumiga äri. Filmidesse ja sarjadesse palgatakse üha enam A-kategooria staare ja otsitakse uusi võttepaiku, mistõttu tootmiskulud pidevalt kasvavad.

«Enam tagasiteed ei ole,» möönis MoffettNathansoni meediaanalüütik Michael Nathanson. «Ainus viis konkurentsis püsimiseks on kulutada üha rohkem raha kvaliteetsele sisule.»

Walt Disney, Comcast, WarnerMedia ja Amazon on valmis katma ka järgmisel aastal oma voogedastuse äriüksuste kahjumeid. Koos spordiülekannete õigustega tõusevad voogedastajate kogukulud umbes 140 miljardi dollarini.

Investeermispanga Morgan Stanley hinnangul kasvavad Disney investeeringud sisu tootmisse 2022. aastal tõenäoliselt 35–40 protsenti. Ettevõtte kulutused kõikidele uutele filmidele ja telesaadetele ulatuvad eeldatavasti 33 miljardi dollarini.

Disney toob 2022. aastal vaatajateni Pinocchio uuslavastuse Tom Hanksiga, multifilm Autod saab jätkuloo ja ekraanidele jõuab ka Obi-Wan Kenobi peaosas Ewan McGregoriga. Ka Netflix, ViacomCBS, Fox ja Apple kavatsevad sisule kulutada miljardeid dollareid.

Netflixi, Disney+ ja teiste voogedastajate jaoks on uute klientide lisandumine viimastel kvartalitel aeglustunud. Netflixi juhid süüdistasid selles koroonaviirusega seotud tootmisviivitusi, mis on kogu tööstust viimased kaks aastat vaevanud.

Netflix kavatseb järgmisel aastal sisule kulutada rohkem kui 17 miljardit dollarit, see on 25 protsenti rohkem kui 2021. aastal ja 57 protsenti enam kui 2020. aastal kulutatud 10,8 miljardit dollarit. Ettevõte loodab 2022. aastal saada oma rahavood positiivseteks. «See on Netflixi jaoks oluline verstapost,» ütles CFRA meedia- ja meelelahutusturu vanemanalüütik Tuna Amobi.

Traditsiooniliste meediaettevõtete jaoks on üleminek tavatelevisioonilt ja filmidelt voogedastusele nende kasumimarginaale märkimisväärselt lahjendanud, märkisid Morgan Stanley analüütikud. Investorid aga arutavad üha enam, kas voogedastus on ikka rahapaigutamiseks piisavalt tulus äri.

Tagasi üles