Prisma e-poe müügitulemused on kasvanud tänavuse aastaga 35 protsenti ning plaanib seetõttu tellimuste kättetoimetamise piirkonda laiendada.
Prisma e-poe müük kasvas tänavu 35 protsenti
«Alustasime sellel aastal tellimuste kättetoimetamist klientidele ka neis piirkondades, kus Prismal veel füüsilisi kauplusi lähedal ei ole, näiteks Pärnu, Märjamaa ja Viljandi,» ütles Prisma Peremarketi e-kaubanduse juht Sven-Erik Veimer BNS-ile.
Vaatamata müügikasvule pole e-pood Veimeri sõnul siiski veel kasumisse jõudnud. «Arvestades väga suuri investeeringute mahtusid, mida e-kaubanduse arendamine nõuab, siis seda hetkel veel öelda ei saa,» märkis ta.
Eestlased ostavad Veimeri sõnul e-poest eelkõige toidukaupu. «Tõusutrendis on vegan-, gluteeni- ja laktoosivabade toodete ostmine. Väga populaarsed on ka beebikaubad - mähkmed, imikutoidud – ning isikukaitsevahendid ehk maskid,» märkis ta.
«Praegusel ajal ostetakse palju talvekaupu – näiteks kelke. Esile kerkivad ostude seas ka arvuti- ning konsoolimängud,» lisas ta.
Selver: meie e-poe mahud on kasvanud kaks korda
Selveri teatel on viimase üheksa kuu põhjal nõudlus e-toidupoe vastu varasema aasta sama perioodiga võrreldes oluliselt kõrgemal tasemel – mahud on pea kaks korda suuremad.
«Aasta viimases kvartalis tuleb ilmselt eelmise aasta sama perioodiga võrreldes pisut aeglasem kasv, aga nõudlus on endiselt kõrgem. E-toidupood on tulnud, et jääda,» ütles Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski BNS-ile.
E-kaubanduse müügitulu kasv kujuneb Veski sõnul enam kui 10 korda kiiremaks keskmisest turusegmendi käibe kasvust.
«E-Selveri puhul on teenusega kaetud kogu Mandri-Eesti ja suursaared. Oleme saanud e-kaubanduse tulemusi paremaks, aga pole tagasi teeninud sellesse investeeritud raha,» lisas ta.
Keskmine e-poe ostukorv on Veski sõnul tavapoe ostukorviga võrreldes väga tervislik. «Värskete toodete osakaal on selles üle 55 protsendi, alkoholi osakaal oluliselt väiksem võrreldes vastava tavakaupluste näitajaga,» märkis ta.