Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Alkoholitootja Altia Eesti kaotas mullu nii käivet kui kasumit

Copy
Altia Eesti AS tootmine.
Altia Eesti AS tootmine. Foto: Liis Treimann

Alkohoolsete jookide tootja ja maaletooja Altia Eesti müügitulu kahanes mullu aastavõrdluses 6 protsenti 22,5 miljonile eurole; ettevõtte puhaskasum kahanes samal ajal 24,8 protsenti 504 200 eurole.

Müügitulust 80 protsenti ehk 18 miljonit eurot teeniti Eestist. Altia Eesti eksportis toodangut ka Läti, Rootsi, Norra, Soome, Taani ja USA turgudele, selgub ettevõtte majandusaasta aruandest.

Ettevõtte juhtkond tõi aruandes välja, et firma 2020. aasta tegevus oli mõjutatud eelkõige ülemaailmsest koroonapandeemiast ning kahanevast alkoholi müügimahust eelkõige reisimisega seotud müügikanalites ehk kaubandusest riigi piirialadel ja laevadel.

Seetõttu oli Altia Eesti mullu aktiivne müügis ja turunduses, kompenseerides vähenenud müüki piirialadel ja laevadel. «Tasakaalustatud tooteportfell tagas võimaluse töötada efektiivselt ja fokusseeritult iga toote ja kliendiga,» märkis juhtkond.

Seoses tulevikus planeeritavate tootmismahtude suurenemisega tegi ettevõte möödunud aastal investeeringuid transpordivahenditesse, tootmise masinatesse ja hoonetesse kokku 392 000 euro väärtuse.

2020. aasta 31. detsembri seisuga oli ettevõtte aktsiakapital 499 264 eurot. Bilansipäeva seisuga on ettevõtte eelmiste perioodide jaotamata kasum 9,6 miljonit eurot.

Mullu töötas ettevõttes 56 inimest ehk kolme võrra vähem kui aasta varem. Töötajate palgakulu kasvas aastaga 4,7 protsenti ligi 1,6 miljoni euroni.

Altia Eesti 2021. aasta tähtsamad eesmärgid on tugevdada oma toodangu kaubamärkide tuntust, kindlustada partnerite brändide positsioone ja kasvatada turuosa kõikides kategooriates, kus ollakse esindatud. Ettevõte jätkab investeerimist personali arendamisesse, infotehnoloogiasse ja vajalikesse seadmetesse, mis tagavad juhtkonna hinnangul ettevõtte edasise arengu ja konkurentsivõime.

1991. aastal asutatud Altia Eesti AS tegeleb alkohoolsete jookide tootmise ja hulgimüügiga. Altia kontserni omatoodete hulka kuuluvad kaubamärkidest näiteks Saaremaa ja Koskenkorva viinad, Renault' ja Larseni konjakid, Ibise brändi ja Blossa glögi, Chill Outi veinid ning koostööpartnerite toodetest Campari ja Aperoli bitterid ning Tarapaca, Masi, Nederburgi ja Kendermannsi veinid ja Cinzano vahuveinid.

Altia Eesti emaettevõte on Soomes registreeritud Altia Oyj, mis kuulub Soomes registreeritud Altia Corporationi kontserni.

Tagasi üles