Saabuva aasta märksõnad on autode nappus ja kasvavad hinnad

Erkki Erilaid
Copy
Paldiski sadama autode laoplats 19. detsmbril – autod niisama seisma ei jää, vaid ostetakse kohe ära.
Paldiski sadama autode laoplats 19. detsmbril – autod niisama seisma ei jää, vaid ostetakse kohe ära. Foto: Madis Veltman

Tänavu novembris müüdi Euroopas viiendiku võrra vähem autosid kui mullu samal kuul. Uudis oleks positiivne, kui eeldada, et rohepöörde tulemusena sõidetakse nüüd rohkem rataste ja ühistranspordiga, kuid paraku on suure languse põhjuseks autode üleilmne puudus.

Pandeemia on maailma autotööstusele tugeva jälje jätnud. Komponentide defitsiit on uute autode tootmist tõsiselt häirinud juba enam kui aasta ning tarneraskuste tõttu on enamiku mudelite ootejärjekorrad veninud järgmise suveni. Tootmissisendite ja energia hinnatõusuga kaasneb saabuval aastal ka autode kallinemine.

«Alguse said probleemid kiibipuudusest, millele järgnesid pandeemiast tingitud tehaste sulgemised,» nimetas põhjuseid Amservi juhatuse liige Margus Nõmmik. «Autode tootmine on väga täpselt ette planeeritud ning lattu neid lihtsalt seisma ei toodeta, seetõttu piisab ka väiksemast tootmiskatkestusest ning juba ei suudetagi kõiki tellimusi täita.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles