Uuringufirma Norstat uuringust selgus, et 57 protsenti inimestest ostab jõulukingid kuni 200 euro eest, vaid iga kahekümnes kulutab tänavu kinkidele üle 500 euro.
Enamik eestlasi kulutab jõulukinkidele alla 200 euro
Norstat Eesti juhi Evelin Pae sõnul kinnitab uuring, et vastupidi levinud arvamusele ei kuluta inimesed jõulukinkidele ulmelisi summasid. «Kui viiendik plaanib kulutada üle 200 euro, siis peaaegu sama palju, 18 protsenti vastanuist, ei kavatse jõulukingitustele sentigi kulutada,» rääkis Norstati juht.
Kuigi kaubanduskeskused on ostlejatest tulvil, teeb kõik ostud või suurema osa oma kingiostudest kauplustes veel vaid 32 protsenti ehk ligikaudu kolmandik inimestest.
Ligi viiendik inimestest ostab kõik või vähemalt suurema osa kingitusi netist. Veebiostlemises on selgelt aktiivsemad nooremad, 18–39aastased, kellest veebikanaleid eelistab enam kui kolmandik. 65 protsenti üle 60-aastastest ostab aga kõik või peaaegu kõik kingitused vaid kauplustest ning vaid alla kümnendiku neist eelistab veebipoode.
Uuringufirma Norstat Eesti detsembris tehtud omnibuss-uuringus vastas küsimustele enda plaanitavate kingikulutuste ja ostukanali eelistuste kohta 1000 inimest. Uuringu valim on läbilõige vanuse, soo, rahvuse ja regiooni põhjal.