Inimesed mõtlevad autot ostes üha sagedamini keskkonnamõjudele ning küsivad infot auto CO2 näitajate kohta. Alternatiivsed lahendused lisaks bensiini- ja diiselmootoritele on väga populaarsed.
Amserv: peagi hakkavad tooni andma elektri- ja vesiniku jõul liikuvad autod
«Hübriidautode müük võrreldes bensiini- või diiselautodega moodustab juba üle poole müügimahust,» rääkis Amservi juhatuse liige ja Toyota brändijuht Margus Nõmmik ning lisas, et üsna pea hakkavad tulevikku kujundama elektri- ja vesiniku jõul liikuvad autod, mis on praegu eelkõige piisava taristu puudumise tõttu veel üsna nišitooted.
Ka äriklientide puhul on sageli lisaks hinnapiirile ette antud ka soovitud CO2 piirmäär, tõi Nõmmik näite ostuotsusele lisandunud keskkonnasõbralikkuse kriteeriumist.
Kuni aga elektriautosid mugavalt kasutada ei saa, ei ole loota, et neist saaks peamine sõiduvahend. «Sinna läheb veel aega, sest Eestis puudub elektriauto kasutamismugavus. Teisisõnu peavad ettevõtted ja ka riik panustama, et taristu oleks piisav ja elektriautoga mugav ning muretu kodumaistel teedel liigelda,» ütles Nõmmik.
Kui laadimisjaamu lisandub järjest juurde ning võrgustik laieneb eeskätt tänu eraettevõtjatele, siis elektriauto soetamisel on tema sõnul roll ka riigil, kes saab toetusi jagada. Nõmmik toob näitena Norra, kus on teedel palju elektriautosid, sest riiklikult toetatakse auto soetamist ja samuti taristuehitust.
Amserv müüb praegu vesinikautot Toyota Mirai, ning esimene elektriauto ja -kaubik peaksid valikusse jõudma järgmisel aastal.