Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nõo Lihatööstus läheb Lätit vallutama

Copy
Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük
Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük Foto: Nõo Lihatööstus

Ajal, mil mitmed Euroopa turud on sisuliselt lukus ja välismesse tühistatakse, vaatab Nõo Lihatööstus rohkem Läti poole, kus soovib kolme aasta jooksul tõusta kolme suurima lihamüüja hulka.

«Koroonaajal oleme näinud, kuidas mitmed lähiturud, sealhulgas Soome ja Rootsi on uksed uutele tulijatele sisuliselt lukku keeranud, eelistades kodumaiseid tootjaid. Lisaks tühistatakse massiliselt erinevaid toidumesse, mis teeb uute ekspordipartnerite leidmise keeruliseks. Seetõttu panustame rohkem Lätile, kus Nõod teatakse ja tuntakse hästi. Soovime seal kolme aasta pärast jõuda 15-protsendilise turuosani, mis tõstaks meid kolme suurima tegija hulka. Praegu hoiame seal umbes 5-protsendilist turuosa,» ütles Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük.

Tema sõnul on neid lõunanaabrite juures aidanud läbimõeldud müügi- ja turundusstrateegia, oluline roll on olnud ka hiljutisel Nõo kaubamärgi hiljutisel uuendusel, mille käigus ettevõte kaasajastas toodete pakendeid.

«Edaspidi tahame laiendada oma sortimenti veelgi ning jõuda poekettidesse, kus meid praegu veel pole või kus me oleme esindatud tagasihoidlikult. See tähendab ka sealse müügimeeskonna suurendamist,» rääkis Kruustük.

Nõo Lihatööstuse Läti ekspordijuht Juris Grīnbergs tõi välja, et Nõod tuntakse Lätis eelkõige kvaliteetlihatoodete tootjana. Olulist rolli mängib ka see, et Nõo asub Riiale geograafiliselt lähedal, 230 kilomeetri kaugusel, mis aitab tagada lihatoodete värskuse ja hea kättesaadavuse. Grīnbergs selgitas, et Lätis on endiselt väga menukad lahtised lihaletid, kus inimesed lasevad endale meelepärase koguse sinki, vorsti, rulaadi ja muud kaasa pakkida. Samas on viimastel aastatel hakanud kasvama ka pakendatud lihatoodete müük, mis on vesi Nõo veskile.

«Viimase kolme kuu jooksul on Nõo Lihatööstuse toodete müük Lätis kasvanud aastataguse ajaga võrreldes 21 protsenti,» tõi Grīnbergs välja.

Kuigi Lätis kehtisid sügisel karmid koroonapiirangud, muuhulgas oli riik peaaegu kuu aega lukus, mõjutas see Nõo Lihatööstust pigem vähe.

«Horeca valdkonnas tarnime ainult suurtele hulgimüüjatele, peamine fookus on ikkagi jaekauplustel, kus me müügilangust ei täheldanud. Inimesed söövad rohkem kodudes ning piima, leiba, juustu ja lihatooteid vajavad nad ikka,» ütles Grīnbergs.

Nõo Lihatööstus alustas Läti-suunalist eksporti 2006. aasta sügisel ehk täpselt 15 aastat tagasi. Nüüdseks moodustavad lõunanaabrid ettevõtte müügitulust umbes 20 protsenti, olles sellega suurim ekspordipartner.

Tagasi üles