Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Kuhu edasi? Credit Suisse tahab saada ligipääsu töötajate telefonidesse (2)

Copy
Credit Suisse.
Credit Suisse. Foto: ARND WIEGMANN/Scanpix

Šveitsi suurim pank Credit Suisse küsib enda töötajailt juurdepääsu isiklikesse telefonidesse, kui neid kasutatakse tööalaseks suhtluseks klientide või kolleegidega.

Uued eeskirjad on panga sees tekitanud üksjagu pingeid: osa töötajaid kurdab, et säärased tingimused on liiga pealetükkivad ja ahistavad, samas kui teised on kahelnud, kas ja kuidas seda võimalust päriselt jõustatakse.

Igatahes on Credit Suisse'i uus vastuoluline poliitika tekitanud hulga küsimusi ja muret töötajate eraelu privaatsuse üle, vahendab Financial Times.

Privaatusprobleemi olemus saab alguse asjaolust, et Credit Suisse ei anna oma töötajatele töötelefone. Küll aga pakub pank enda personalile soodushinnaga telekommunikatsiooni pakette. Oma sidereeglite värskenduses ütleb pank aga nüüd, et paketiga liitudes antakse ettevõttele õigus jälgida või üle vaadata kõik pakettidega seotud seadmed. Samas lisatakse, et ligipääsu kasutatakse vaid ärilistest eesmärkidest lähtuvalt.

Ka näeb mainekas Šveitsi pank enda uute reeglitega ette, et nende töötajad ei tohiks kustutada isiklikest telefonidest ühtegi ettevõtet puudutavat asjakohast sõnumit.

Credit Suisse'i jaoks ei ole esile kerkinud privaatsusprobleemid midagi esmakordset. Pank on ka varem olnud korporatiivse spionaažiskandaali keskmes, kui luuras enda juhtivtöötajate üle.

Tagasi üles