Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Vanasadama automaatsildumisseadmed kinnitavad laeva kaimadruste abita

Copy
Automaatsed sildumisseadmed laevade kai külge kinnitamiseks ja lahti päästmiseks Tallinna Vanasadamas
Automaatsed sildumisseadmed laevade kai külge kinnitamiseks ja lahti päästmiseks Tallinna Vanasadamas Foto: Kärt Hennoste

Vanasadamasse saabuvaid ja lahkuvaid Tallinna–Helsingi liinil sõitvaid laevu asusid teenindama automaatsed vaakumsildumisseadmed, mis aitavad hoida kokku sildumisele kuluvat aega ja säästa keskkonda.

«Traditsioonilisel viisil ehk kasutades otsi ja pollareid kulub kaimadrustel täna sildumise korraldamiseks kümme või rohkem minutit, vaakumseadmetega võtab aga sama protsess alla kahe minuti ning laeva vabastamisel mõõdame aega juba sekundites,» ütles Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juht Peeter Nõgu pressiteates.

«Kogu süsteem on kaugjuhitav ning vaid laevakapteni poolt opereeritav,» lisas ta. Aja kokkuhoid toob ühtlasi tema sõnul kaasa keskkonnasäästu. «Kuna laev kulutab kai juures manööverdamisele vähem aega, siis isegi viis minutit kokku hoitud sõiduaeg vähendab laeva kütusekulu ning heitmekoguseid. Pika perioodi jooksul on sellel märkimisväärne keskkonnamõju,» lisas Nõgu.

Uued vaakumseadmed paigaldati Tallinna–Helsingi liini teenindavatele kaidele. Kaile 5 ja 12 paigaldati ettevõtte Cavotec seadmed, kaile 13 Trelleborgi seadmed. Oma tehnilistelt parameetritelt on seadmed sarnased. Vaakumseadme tööpõhimõte on sarnane iminappadega, ainult et need ning vaakumit tekitavad pumbad on piisavalt suured, et hoida kinni raskeid laevu.

Automaatsildumise seadmeid on võimalik kasutada praktiliselt kõigis ilmastikutingimustes. Arvestada tuleb vaid tuulepiiranguga 17 meetrit sekundis ning sedagi oludes, kui tuul puhub risti laeva välispardaga, kaist eemale. Sellisel juhul kasutatakse ohutuse tagamiseks lisaks ka laeva otsi.

Lähimad sarnased seadmed asuvad Helsingi Läänesadamas, Marienhamni sadamas ja Langnasi sadamas Ahvenamaal.

Uute sildumisseadmete paigaldamine toimus projekti TWIN-PORT 3 raames ja seda toetas Euroopa Liit infrastruktuuri investeeringute meetme CEF kaudu.

Tallinna–Helsingi meretee arendusele suunatud projekt viiakse ellu perioodil 2018–2023, selles osalevad Tallinna Sadam, Helsingi Sadam, Helsingi linn ja kolm laevaoperaatorit: Tallink, Viking Line ja Eckerö Line. Projekti kogueelarve on 61,2 miljonit eurot. Tallinna Sadama tehtavate investeeringute maht oli 15,8 miljonit eurot.

Tagasi üles