Kehva kvaliteediga kaupa võib poodi tagasi viia kuni kaks aastat, tarbijad seda aga enamasti ei tea.
Inimesed ei tea, kui kaua võib kaupa poodi tagasi viia
«Paar korda aastas juhtub, et saapaid ja kingi tuleb poodi tagasi viia. Kaupa saab tagastada 14 päeva jooksul, aga garantiiaega ma ei tea,» rääkis õpilane Silva-Sille Silgu.
«Mina olen alati arvestanud 14 päevaga,» rääkis Mari-Ann Raisma ja tõdes samas, et ühtegi negatiivset kogemust tal selles vallas ei ole.
«Korra juhtus, et Hectorlight tuli mulle vastu ja andis raha tagasi. Neil ei olnud selles hinnaklassis enam ühtegi lampi ja ma ei tahtnud juurde ka maksta,» lausus ta.
«Müüja ei öelnud, et see lamp vannituppa ei sobi. Elektrik tuli kohale ja ütles, et tema seda mulle vannituppa ei pane, sest see tuli oli mõeldud maalide jaoks ja võib vee käes pauguga puruks minna. Ma läksin poodi ja ütlesin, et elektrik ei ole nõus seda lampi üles panema.»
Tarbijakaitseamet kinnitusel ei anna pea pooltel juhtudel ka kauplused tagastamiste kohta tarbijatele õiget infot.
Tarbijakaitseameti kontrollostud näitasid sedagi, et paljudel juhtudel ei erista teenindajad-kauplejad pretensiooni esitamise õiguse ja garantii mõisteid. Levinuma veana kasutasidki müüjad pretensiooni esitamise õiguse asemel garantii mõistet või väitsid, et kuna tootel pole garantiid, siis puuduse ilmnemisel ostja kaebust üldse esitada ei saagi.
Kestvuskaupade korral on kaupmehel kohustus ümber vahetada või parandada defektsed kaubad 2 aasta jooksul pärast müüki. Seda tingimusel, et kaup tagastatakse 2 kuu jooksul pärast puuduste ilmnemist. Kui parandada või ümber vahetada pole võimlik, peab kauplus ostusumma tagastama.