Tarbijakaitse võtab luubi alla ehitus-, mööbli- ja tehnikapoe allahindlused

PM Majandus
Copy
Allahindlused
Allahindlused Foto: Mihkel Maripuu

Soodusmüügikampaaniatega seotud ebaausate kauplemisvõtete kasutamine on viimastel aegadel järjest sagedasem probleem, mistõttu võtab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) fookusesse Eesti suurimad ehitus-, mööbli- ja tehnikakaupade müüjad.

Eesmärk on monitoorida nende kauplejate soodusmüügikampaaniaid ja tarbijatele avaldatavat hinnateavet, et tagada seaduse täitmine, ütles TTJA ettevõtluse osakonna juhataja Ulrika Paavle. 

«Arvestades viimase aja probleemide hulka ja seda, et rikkumistele tähelepanu juhtimine ei ole muutnud probleemset praktikat, reageerime edaspidi rikkumistele rangemalt,» lisas ta. 

Kaupade soodustingimustel pakkumine ja müük peab käima tarbija suhtes ausalt ja vastavalt headele kaubandustavadele. Toodetele märgitud tavahind ning soodushind peavad olema tõesed ja soodusmüügist saadav hinnaeelis olema tarbija jaoks tegelik ja arusaadav. Hinna või hinnaeelise kohta ebaõige teabe esitamine on ebaaus kauplemisvõte, toonitab TTJA.

Sooduskampaania läbiviimisel tuleb jälgida, et:

  • tarbijale on avaldatud soodusmüügi lõpukuupäev;
  • soodushind on madalam varem kehtinud tavahinnast;
  • soodushind kehtib ainult tootele, mida on samas müügikohas varem müüdud;
  • kaupluses avaldatud soodushinnad on samad, mis tarbijale reklaamitud;
  • toote juures märgitud hind on sama, mis lõpphind kassas;
  • soodushinna juures märgitud tavahind on varem müügikohas kehtinud tavahind;
  • sooduskampaania ei kestaks ebamõistlikult kaua;
  • sooduskampaania ei lõpeks ennetähtaegselt;
  • sooduskampaaniad ei toimuks järjestikku ega liiga lähestikku;
  • kaupu ei müüdaks soodushinnaga pärast sooduskampaania lõppu.

Allikas: TTJA

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles