Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tasub teada: kuidas pakasega auto käima saada? (3)

Copy
Kehv diisel ajab mootori jukerdaam
Kehv diisel ajab mootori jukerdaam Foto: Elmo Riig

Pakasega ei pruugi auto käivitamine sugugi lihtsalt õnnestuda. Saku autokooli juhataja Ülo Rebane pani kirja mõned soovitused, kuidas oma sõiduvahendit külma ilmaga paremini tööle saada.

Alusta siduripedaalist. Kuna õlid mootoris ja käigukastis muutuvad külma ilmaga seistes tahkemaks, on ka mootori ning käigukasti detailide liikumine esialgu raskendatud. Hiljem, mootori soojenedes, see muutub.

Käivitamise ajal on soovitav siduripedaali all hoida, nii lahutad mootori käigukastist ning käivitamise hetkel on ringiveetavaid sõlmi (käigukast) tunduvalt vähem kui muidu.

Jäta gaasipedaal rahule

Mida aeg edasi, seda vähem on kasu gaasipedaali vajutamisest auto käivitamisel. Vanemate autode puhul võis sellest isegi abi olla, aga tänapäeval, kui mootori käivitusmehhanisme juhib arvuti, tekib sellest pigem kahju. Nimelt võid liigse pedaalivajutusega hoopis kogu süsteemi kütusega üle ujutada, sädet ei pruugi enam tekkidagi ning auto käivitamine ei õnnestu mõnda aega.

Süüde ning kütuse surve toitesüsteemis enne käivitamist

Enne kohest käivitamist miinustemperatuuridel on süüdet soovitav sisse keerata rohkem kui üks kord. Piisab näiteks kahest kuni kolmest korrast. Kuna «süüde sees» asendis rakendub kütusepump, on nii võimalik pumbata korduva kütusepumba sisse/välja lülitamisega süsteemi rohkem kütust, et sellest piisaks efektiivseks käivitamiseks. See on ka vahel peamiseks põhjuseks, miks auto ei taha esimesel katsel kohe käivituda – kütust lihtsalt ei jätku.

Eelsoojenduse märgutule kustumine

Mootor ei käivitu madala temperatuuriga. Diiselmootoriga auto puhul oota ära eelsoojenduse märgutule kustumine ja käivita auto pärast seda.

Kindlasti tasub veenduda ka aku korrasolekus, et see teinekord sind ebameeldivalt ei üllataks.

Käivitamise hetkel katsu kõikvõimalikud lisatarbijad (tuled, raadio jne) välja lülitada.

Tagasi üles