Krõbe pakane viis rivist välja sajad sõidukid

Adele Johanson
Copy
Auto käivitamine
Auto käivitamine Foto: Arvo Meeks

Suur talv pakub autojuhtidele hulgaliselt väljakutseid. Ainuüksi eilse esmaspäeva jooksul vajasid Eesti inimesed viis korda rohkem autoabi teenust kui tavaliselt.

Dmitri Krivihhin, kes pakub puksiiriteenust, tõdes, et kõikidele soovijatele ei jõua ta enam Tallinnas appi minna, sest väljakutseid on nii palju. Õnneks saab enamiku probleemseid autosid ikkagi käima.

«80 protsenti nendest autodest saab käima, ülejäänud tuleb minema vedada, sest neil pole probleemiks aku,» kirjeldas ta.

Krõbe külm, lühikese ajaga alla sadanud suur lumekogus ja libedus on toonud suurema nõudluse ka nõudlus ERGO autoabi järele. «Niisugustes ilmastikutingimustes moodustavad lõviosa juhtumitest tehnilised rikked ja probleemid sõiduki käivitamisel. Näiteks eile registreerisime selliseid juhtumeid 45 tükki,» ütles ERGO kahjukäsitluse klienditeeninduse osakonna juht Taavi Kööts.

OÜ Roheline Laine tegevjuht Martin Netz tunnistas, et neil on käed-jalad tööd täis ning abi vajatakse 24/7. «Ühest küljest on põhjuseks talvised olud, kuid teisalt ka see, et pandeemia ajal sõidavad inimesed autodega vähem ja lühemaid otsi. Seetõttu ei jõua akud korralikult täis laadida. Kui siia juurde liita kõva pakane, siis tekivadki probleemid,» ütles Netz.

Soovitus: autosse soojad varuriided

Netz tõi välja, et käivitusprobleemid ei pruugi tekkida vaid hommikul kodust lahkudes, vaid ka maanteel, kui autot tabab elektrooniline rike, pärast mida sõiduk enam ei käivitu. «Seetõttu võiksid autos kaasas olla kindlasti soojad riided ja telefon, et hätta jäädes abi kutsuda. Väljasurnud mootoriga hakkab kiiresti väga külm. Juhil tuleb silmas pidada sedagi, et kui ta on juba korra käivitusabi saanud ja teab, et aku on nõrk, siis tuleks see kiiremas korras välja vahetada,» selgitas ta.

Sarnast nõu andis ka Saku autokooli juhataja Ülo Rebane. Tema sõnul võiks pärast käivitusabi aku korralikult laadijaga täis laadida. Kui ka pärast seda on akuga probleeme, võiks selle uue vastu vahetada. «Mõni ütleb, et iga 5–6 aasta tagant tuleb aku välja vahetada,» märkis Rebane.

Kööts lisas, et paljud kindlustusseltsid pakuvad kaskokindlustuse olemasolul tasuta ööpäevaringset autoabi. «Kui kasko puudub, siis tasub autoabiteenus liikluskindlustusele juurde osta, sest nagu näha, on ootamatud viperused autodega üsna kerged tekkima.» 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles