Eestis müüdi novembris 1441 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembri tulemusele alla 4,2 protsenti, järeldub AMTELi andmetest.
Novembris müüdi ligi 1500 uut sõiduautot
Samas püsib 11 kuu kokkuvõttes uute sõiduautode müük plusspoolel – kokku on antud klientidele üle 21 313 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta sama perioodi müügitulemuse 23,3 protsendiga.
Suurima osakaaluga segment on jätkuvalt keskmised maasturid, mis moodustasid novembris 24,6 protsenti autode kogumüügist. Hästi läksid kaubaks ka väiksemad maasturid (22,8%) ja väiksema keskklassi autod (17,3%). Alternatiivseid jõuallikaid kasutavate autode osakaal moodustas enam kui kolmandiku ning nende seas oli hübriidautosid 476, elektriautosid 41 ja CNG gaasiautosid 22.
Toyota haaras novembris taas populaarsemate automarkide seas esikoha 230 müüdud autoga. Teiseks tõusis Škoda 163 autoga ja kolmas oli 112 müüdud autoga KIA. Samad kolm automarki vallutasid esikolmiku kohad ka mudelite edetabelis. Edukaim oli Toyota RAV4, milliseid anti klientidele üle 64, järgnesid Škoda Octavia (53) ja KIA Cee’d (49).
11 kuu kokkuvõttes on samuti esikohal Toyota 3676 sõiduautoga. Järgnevad Škoda (3013), Volkswagen (1885) ja Kia (1780). Aastataguse ajaga võrreldes on aga kõige kiiremini kasvanud luksusbränd Ferrari müük. Kui mullu müüdi kokku 2 Ferrarit, siis tänavu juba 14.
Tarbesõidukite turg pööras oktoobrikuise kerge languse järel taas tõusule. Novembris müüdi 382 uut tarbesõidukit, mis ületas mulluse tulemuse 6,1 protsendiga. Tänavu 11 kuuga on klientidele antud üle kokku 4876 uut tarbesõidukit, mida on 28,3 protsenti rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Automarkidest oli edukaim Peugeot (57), järgnesid Citroen (48) ja Toyota (45). Veokeid müüsid enim Volvo (20) ja Scania (14).