Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Autovedajad hoiatavad: sundvaktsineerimine kasvatab tarneraskusi

Veokid tankimas Utah' osariigis Springville'is. FOTO: George Frey / AFP / Scanpix

Põhja-Ameerika peamised autovedajate lobiorganisatsioonid hoiatavad, et töötajate vaktsineerimis- ja testimisnõuded tekitavad senisest veel suuremaid tarneraskusi, sest haru vaevab niigi tõsine juhtide nappus, vahendas Reuters.

Kanada nõuab kõikidelt veokijuhtidelt vaktsineerimist alates jaanuarist, Bideni valitsus on aga kehtestanud reegli, et saja või enama töötajaga ettevõtete autojuhid peavad olema vaktsineeritud või läbima iga nädal testimise.

Enam kui kaks kolmandikku Kanada ja USA vahel liikuvaid kaupu veetakse teedel. Suurema osa pandeemiaajast ületasid juhid pidevalt riigipiire, sest neid loeti eesliinitöötajateks, kes pidid tarneahelad käigus hoidma.

«Me teame, et tarneahelas on juba raskusi, see muudab need tõsisemaks,» ütles 4500 Kanada vedajat ühendava erialaliidu CTA president ja tegevjuht Stephen Laskowski. Tema organisatsiooni hinnangul jääks reeglite kehtima hakkamisel töölt kõrvale kümme kuni 20 protsenti ehk 12 000 kuni 22 000 Kanada veokijuhti ja 40 protsenti ehk umbes 16 000 Kanadasse sõitvat USA juhti.

«Asi pole autovedudes. Asi on Kanada-USA majanduses,» rääkis Laskowski, kelle sõnul liigub USA ja Kanada vahelisest aastas üle poole triljoni dollari ulatuvast kaubavahetusest umbes 70 protsenti veokiga.

Ameerika autovedude assotsiatsioonid (ATA) on koos teiste erialaühendustega kaevanud USA reeglid kohtusse ja said ka esialgse õiguskaitse, mis peatas nende kehtima hakkamise. Valitsus on selle edasi kaevanud.

ATA hinnangul võivad autovedajad reeglite tõttu kaotada kuni 37 protsenti juhtidest, sest need jäävad pensionile, lähevad tööle väiksematesse veofirmadesse ja/või hakkavad iseseisvateks vedajateks».

Tagasi üles
Back