Kui 2020. aastal müüdi Eestis 19 200 uut autot, siis sel aastal on oktoobrikuu lõpu seisuga müüdud juba 19 800 sõidukit; mullu 10 kuuga müüdi 15 700 uut autot.
Tänavu 10 kuuga on Eestis müüdud rohkem autosid kui mullu kokku
«Kui eelmisel aastal oli müügilangus 29 protsenti, siis nüüd näeme ligi 26-protsendist kasvu. See viitab sellele, et turg on sisenemas Covidi-eelsetele positsioonidele ja kogub kiiresti hoogu. Kuigi väärib märkimist, et uue Covidi laine tõttu langes müük oktoobris peaaegu kõikides Euroopa riikides,» ütles Ukraina internetikuulutuste turul tegutseva Eesti ettevõtte RIA.com Marketplace juhatuse esimees Artem Umanets pressiteates.
Tänavuse aasta esimese kümne kuuga kasvas Euroopas uute autode müük 2,2 protsenti. Kui selle aasta kümne kuuga müüdi Euroopas 8,2 miljonit uut autot, siis mullu samal ajal veidi üle 8 miljoni.
Seejuures kuuluvad 2021. aasta Euroopa müügikasvu esiviisikusse Kreeka 31,9 protsendiga, Horvaatia 27,6 protsendiga, Eesti 25,9 protsendiga, Iirimaa 19,1 protsendiga ning Poola 12,9 protsendiga.
Lätis on tänavu samal ajal 10 kuuga müüdud uusi autosid möödunud aastaga võrreldes 8,4 protsenti enam rohkem. Leedus aga on Euroopa riikidest suurim müügilangus 12,2 protsendiga.
Leedule järgnevad 9,1-protsendise langusega Belgia, 7,1-protsendise langusega Holland 5,2-protsendise langusega Saksamaa ning 2,9-protsendise langusega Taani.
Kui võrrelda 2021. aasta ja 2020. aasta oktoobrit, siis võib tänavu tõdeda märkimisväärset müügilangust. Näiteks Leedus langes müük 54,8 protsenti, Austrias 39 protsenti ja Saksamaal 34,9 protsenti. Taoline olukord on sealjuures peaaegu kõikides riikides. Selle põhjuseks on Covid-19 leviku uus laine ja autode nappus.
«Mõnikord lükkavad autotootjad uute autode tarnimist edasimüüjatele lihtsalt edasi. Loodame, et järgmine aasta toob läbimurde ja kõik riigid suudavad naasta vähemalt 2019. aasta näitajate juurde, mida Eesti on juba teinud,» lausus Umanets.