Päevatoimetaja:
Sander Silm

24 laeva jäid põhjapoolse Euroopa - Hiina meretee testimisel jäässe kinni (1)

Copy
Venemaa uurimislaev Mihhail Somov pildistatuna 20. novembril, laev oli jääs kinni Vilkitski väinas Venemaa mandriosa ja Severnaja Zemlja saarestiku vahel
Venemaa uurimislaev Mihhail Somov pildistatuna 20. novembril, laev oli jääs kinni Vilkitski väinas Venemaa mandriosa ja Severnaja Zemlja saarestiku vahel Foto: Vera Kostamo/TASS

Venemaa oli sunnitud välja saatma jäälõhkujad, kui 24 laeva Arktika meredele kavandatal Hiina - Euroopa mereteel jäässe kinni jäid.

Venemaa ja Hiina on juba aastaid unistanud põhjapoolse laevatee avamisest Euroopa ja Aasia vahel. Arktiline laevatee oleks praegu kasutatavast India ookeani, Vahemere ja Atlandi laevateest lühem, lisaks ei tuleks seal Egiptusele maksta Suessi kanali läbimise eest. Kliima soojenemisega arvestades loodeti, et peagi on suved Arktikas nii soojad, et laevaliiklust takistavat merejääd ei teki. Väiksemas mahus kaubalaevu on arktilist veeteed läbinud varemgi, tänavu lubas Venemaa, et põhjapoolne ühendustee jääb avatuks novembri lõpuni. Ilm venelaste plaane siiski ei soosinud ning Laptevi meri ja Ida-Siberi meri jäätusid tänavu juba oktoobri lõpul. 

Praeguseks teadaolevalt on jääs kinni vähemalt 24 laeva, kuid nende täpsed asukohad ei ole avalikud. Venemaa on lubanud laevadele appi saata kaks tuumajäälõhkujat, kuid pikki vahemaid ja raskeid ilmaolusid arvestades võivad mõned laevad jäässe jääda nädalateks või isegi kuudeks, teatas Morning Express.

TASS-i korrespondendi teatel võib jäässe kinni jäämise põhjus olla ebatäpse jääennustuse kasutamine laevade sõidugraafiku ja marsruudi planeerimisel.

Lisaks oodatust kiiremale jäätumisele on piirkonda tabanud tihe lumesadu. 

Tagasi üles