Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Hirm Hiinast kauba tellimise tülikuse ees osutus asjatuks

Jõulueelne melu Omniva pakisorteerimise keskuses. FOTO: Jaanus Lensment

Kuigi juulist peab väljastpoolt Euroopa Liitu saabuva pisipaki kohta igal juhul täitma tollideklaratsiooni ja maksma käibemaksu, pole Eesti ostjal Hiinast saadud pakiga mingit muret – ta ei pruugi olla arugi saanud, et Hiina kaubamaja on juba maksnud maksu tema eest ja kasseerinud selle ostjalt kauba hinnaga sisse. Sama lihtsalt ei pääse näiteks Suurbritanniast või USAst paki tellinud inimesed.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Maarika sai augusti algul paki Suurbritannias elavalt tütrelt, kes saatis talle 8-naelase kingituse, mille saatekulu oli 11 naela. Maarika nägi kurja vaeva, et täita tollideklaratsioon, leida kaubale sobiv kategooria, laadida üles arved ja saatedokumendid – selleks tuli tal nõu ja abi paluda Omniva klienditeeninduselt.

Suure vaeva ja aja raiskamise tulemus oli see, et käibemaksu Maarikal tasuda ei tulnud – ühe eraisiku kingitus teisele, kui selle väärtus on kuni 45 eurot, on endiselt käibemaksuvaba, kuid tollideklaratsioon tuleb saajal sellegi poolest esitada.

Tallinlanna Jaana sai alles hiljuti AliExpressist 63-eurose paki ning oli valmis tollideklaratsiooni täitma, kuid postkontoris anti talle pakk pikema jututa kätte ega nõutud mingit käibemaksu.

Tagasi üles
Back