Eesti pangakaardipettusi tehakse peamiselt internetis
Kui jagada pettused kolme peamise kanali vahel, siis 93% Eesti pangakaardi pettusest pandi toime internetis (1,2 miljoni euro väärtuses), 5% pettusest on seotud sularahaautomaadi (ATM) kasutamisega (52 000 euro väärtuses) ja 2% makseterminali (POS) kasutamisega (45 000 euro väärtuses).
Kui alustada positiivsest, siis sularahaautomaatide ja makseterminalide pettused on vähenemas. 2019. aastal vähenesid need 2018. aastaga võrreldes vastavalt viiendiku ja 40%. Nii suure languse taga on pankade ja kaardiorganisatsioonide (MasterCard, Visa) ühised pingutused kaardimaksete turvaliseks muutmisel: kogu maailmas on kasutusele võetud turvalisem kiibitehnoloogia ja sularahaautomaatidele on paigaldatud seadmed, mis takistavad kaardiandmete kopeerimist ning tehinguid võltsitud kaartidega.
Küll on aastatega suurenenud internetipettuste arv: 2019. aastal tehti internetis 18 400 pettuslikku kaarditehingut ehk 38% enam kui 2018. aastal. Kui makseterminalis oli üks pettus iga 600 000 tehingu kohta ja sularahaautomaadis üks pettus iga 30 000 tehingu kohta, siis internetis tehti üks petutehing iga 1444 ostu kohta. Kuigi internetipettuste kasv on suur, tuleb silmas pidada, et internetis tehtud kaarditehingute arv on samal ajal kasvanud veelgi kiiremini ja nii ei ole pettuste osakaal suurenenud, vaid isegi vastupidi.
Eesti pangakaartidega tehtud internetipettused on enamasti toime pandud välismaistes e-poodides. Üks võimalus on see, et tegu on „ühepäeva poodnikega“, kellelt ostes jääb kaup saamata, või on petturid kaardiandmed oma valdusesse saanud ja teevad veebikeskkonnas tehinguid, eeskätt kaupmeestelt, kes ei ole turvameetmeid võtnud ja kus ostmiseks ei ole vaja kliendi tugevat autentimist.