Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

ABB Grupp alustas koostööd idufirmaga Sevensense mobiilrobotite arendamise alal

Sevensence Robotics mobiilrobortid. FOTO: Postimees

ABB Grupp alustas järgmise põlvkonna autonoomsete mobiilrobotite alal koostööd start-upiga Sevensense Robotics, kes on juhtivaid tehisintellekti (AI) ja 3D visuaaltehnoloogiate pakkujaid.

Sevensense’i tehisintellekti ja navigatsioonitehnoloogia integreerimine võimaldab tulevastel autonoomsetel mobiilrobotitel (AMR) töötada dünaamilisemates struktureerimata keskkondades. Mobiilsed robotid saavad iseseisvalt navigeerida keerulistes, dünaamilistes siseruumides ja väliskeskkonnas inimeste läheduses.

Partnerlus Sevensense’iga on ABB strateegias veel üks oluline samm pärast ettevõtte ASTI Mobile Robotics omandamist tänavu juulis, et juhtida paindliku automatiseerimise järgmist põlvkonda ja laiendada ABB robootika- ja automatiseerimisportfelli. Partnerlus Sevensense’iga hõlmab muuhulgas investeeringuid ABB riskikapitali üksuse ABB Technology Ventures kaudu.

«Sevensense’i AI ja 3D kaardistamistehnoloogia integreerimine ABB autonoomsete mobiilrobotite tehnoloogiaga aitab kiirendada tänapäeva lineaarsete tootmisliinide asendamist täielikult paindlike tootmisvõrgustikega," ütles ABB robootika ja diskreetse automaatika äriüksuse juht Sami Atiya. «Meie nägemus tulevasest töökohast on selline, kus AMR-id liigutavad materjale, komponente ja valmistooteid nutikate tööjaamade vahel üha struktureeritumates ja dünaamilisemates töökeskkondades ning meie partnerlus Sevensense’iga on oluline samm selle visiooni realiseerimisel.»

Sevensense’i navigatsioonitehnoloogia kasutab 2D-lahendustest täpsemate 3D-kaartide loomiseks täiustatud arvutivisiooni ja AI-algoritme, mis viivad ülimate navigatsioonivõimalusteni ning kulutõhusamate lahendusteni kui laserskaneerimispõhine navigeerimine.

3D Simultaneous Localization and Mapping (SLAM) tehnoloogiaga varustatud AMR suudab keskkonda täpselt tõlgendada, tuvastada inimese, kaubaaluse või teise roboti ning iseseisvalt teha otsuseid nende takistuste ümber navigeerimiseks. Selline intelligentsuse tase võimaldab inimese ja masina ohutumat suhtlust ning tagab, et tehaste ja ladude materjalivood on võimalikult ohutud ja efektiivsed.

Esimesed pilootkliendiprojektid on kavandatud 2022. aastasse.

Tagasi üles
Back