Postimehe tarbijaportaalile kirjutas nördinud autoostja, kelle auto muutus sõidukõlbmatuks juba pool tundi pärast ostmist. Kuigi automüüja Balticar, kellelt auto osteti, lubab lahkelt kõigile klientidele kahenädalast garantiid, siis ei ole veel teada ühtegi inimest, kellel oleks õnnestunud seda garantiid kasutada.
Kurikuulus automüüja tõmbas kliendil naha üle kõrvade (2)
Automüüja Balticar.com tegutses veel mõnda aega tagasi nime all Autojärelmaks24. Nime muutus pole aga muutnud äri olemust. Niikaua kui Tallinnas Punane tänav 6 platsil on autosid müüdud, on ka kliente, kes sealt ühel või teisel viisil petta saanud.
Tarbijaportaalile kirjutanud Ivar ostis Balticari platsilt Ford S-max mahtuniversaali. Auto vahetas omanikku 12. novembril kell 17.
Telli Postimehe majandustoimetuse iganädalane uudiste ülevaade e-mailile
«Kell 17.30 ei läinud auto enam käima. Pidime autoga sõitma Tartusse, aga jõudsime Peetri Selverini ning auto läks katki. Nemad aga teatasid, et tooge auto tagasi, siis maksame raha tagasi. Kell oli juba nii palju, et ma ei jõudnud autot tagastada sama päev. Tõime auto 13. novembril kell 7 kohale. Pärast seda nad teatasid, et see on teie enda mure ja raha tagasi ei saa,» kirjutab Ivar.
Auto tuli Peetri Selveri juurest puksiiriga minema viia ning ka vedaja andis kinnituse, et auto pole sõidukõlbulik.
Baltcari kinnitusel oli tegemist avariilise sõidukiga ning klient teadis seda. Samuti ei ole ettevõtte väitel tegemist probleemiga, mis nende garantii alla kuuluks.
Musta nimekirja pandud müüja
Ettevõttes pettunud kasutajaid on aastate jooksul olnud palju. Hinna poolest on nende pakkumised väga ahvatlevad, sest juba 600 euro eest saab osta auto, mis näeb väga sile välja. 4800 euro eest saab aga juba Porsche. Silmas tuleb siiski pidada, et see võib olla vaid illusioon Porchest, ning sellega kuigi kaugele ei sõida. Raha paraku tagasi ei saa.
Praegu müüb sellel platsil autosid Centertop OÜ, varem tegutses sama firma nime all Autodeost OÜ. Centertop on ka tarbijakaitse ja tehnilise järelevalveameti mustas nimekirjas. Nimelt on tarbijavaidluste komisjon ühe juhtumi puhul otsustanud, et ettevõte peaks kliendile tagasi maksma 1099 eurot ostetud auto eest või vead parandama.
Tarbija avalduse põhjal oli auto ülevaatuskõlbmatu, põhi läbi roostetanud ja parandatud Makroflexi-sarnase tootega. AD Blue paak ja paagi kinnitus olid katki ning selle andur vigane. Kaupleja jättis tarbija avalduse peale oma selgitused esitamata ning on vilistanud ka otsusele.
«Seal autojärelmaksu platsil on ikka eriline surnuaed kokku tassitud. Minu vana kaubik on ka sinna sattunud. See oli 7 aastat tagasi minul ja juba siis täielik vrakk,» kommenteeritakse ettevõtte pakutavat kraami auto24.ee foorumis.
«Mine vaata masin üle, aga ära usu mitte midagi, mida nemad sulle väidavad. Nende eesmärk on siiski sõiduk kiirelt maha müüa esimesele lollile,» kirjeldab teine sama foorumi kasutaja.
On teada tõsiasi, et sellelt platsilt ei maksa autosid osta, sest nende seisukord võib olla rohkem kui küsitav. Kui aga soodsale hinnale ei suudeta siiski kuidagi vastu panna, tuleks platsilt valitud autoga enne ostu kindlasti käia ülevaatusel.
Ka soodne hind võib osutuda mitte kuigi soodsaks, eriti kui kasutada ettevõtte pakutavat järelmaksu. Kodulehelt võib lugeda: «Laen 32 kuuks summas 3400 eurot, tagasimaksete arv 32, fikseeritud intressimäär 42 protsenti, krediidi kulukuse määr 57,82 protsenti, lepingutasu 170 eurot (lisandub laenusummale), tagasimaksete summa ja kogusumma 5991 eurot.»