Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Kaugjuhitav elektriauto läbis edukalt esimese testi

Copy
Testil pidi auto kaugjuhtimisel läbima kaheksa-kujulise trajektoori, tagurdama parkimiskohale, tegema äkkpidurduse ning läbima aeglasel kiirusel viie koonusega slaalomi.
Testil pidi auto kaugjuhtimisel läbima kaheksa-kujulise trajektoori, tagurdama parkimiskohale, tegema äkkpidurduse ning läbima aeglasel kiirusel viie koonusega slaalomi. Foto: ELMO Rent

Elmo Rendi arendatavat kaugjuhitava tehnoloogiaga elektriauto läbis edukalt transpordiameti platsitesti esimese etapi. Teise etapi läbimisel on sõiduk valmis tänavatestideks.

Kaugjuhitav tehnoloogia võimaldab auto kliendini toimetada ja vajadusel ümber parkida ilma juhi kohalviibimiseta masinas.

Ligi kolm tundi kestnud testil pidi masin kaugjuhitavalt läbima kaheksakujulise trajektoori, tagurdama parkimiskohale, tegema äkkpidurduse, läbima aeglasel kiirusel viie koonusega slaalomi ning muid ülesandeid. Platsitesti teiseks etapiks on platsil ringristmiku läbimine ning suuremal kiirusel slaalomi sõit.

«Tuleb arvestada, et meie auto peab sõitma tavaliikluses turvajuhita minimaalselt 25 km/h. Selle turvalisuses veendumiseks teeme endast kõik oleneva,» ütles testil osalenud Elmo Rendi asutaja ja juht Enn Laansoo Jr.

Esimese platsitesti põhjal on järgmine tehnoloogiline lisaarendus luua kaugjuhile pidev heliühendus autos ja autost väljas toimuvaga.

«Meil oli hea koostöö transpordiametiga erinevate stsenaariumite läbimängimisel. Näiteks olime jõudnud järeldusele, et kaugjuht on kõige teravam kuni 60 minutit kestval sõidul. Transpordiametilt saime aga tagasisidet, et teised kaugjuhitava tehnoloogia arendajad vahetavad juhte iga 25 minuti tagant,» lisas Laansoo.

Kaugjuhitava sõiduki tehnoloogia on arendatud ilma turvajuhita toimimiseks eesmärgiga sõiduk kohe pärast tänavatesti läbimist jagamisärisse tuua. 

Tagasi üles