Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Honda kahekordistab tootmist Euroopas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Honda
Honda Foto: SCANPIX

Honda lubas kahekordistada autode toomist Euroopas, et kärpida importimist Jaapanist ja taastuda kiiremini mullusest hävingust.

Honda Euroopa boss Manabu Nishimae ütles Financial Timesile, et plaanib tänavu tõsta tootmise Swindonis Inglismaal mulluse 97 000 juurest 180 000 peale.

«Me toome rohkem tootmist Euroopasse üle,» ütles ta. «See aitab meil korvata jeeni uskumatut kallinemist.»

Honda impordib Jaapanist teatud autoosi, Accordid aga näiteks tulevad tervikuna Jaapanist.

Mullu andis impordisõltuvus Hondale valusa hoobi. Firma sai räsida Jaapani maavärinas ja seejärel Tai ujutuste läbi: vee alla jäi üks tehas ning tarned Euroopa ja USA tehastesse katkesid.

Nüüd otsib Honda – nagu ka Toyota ja Nissan – viise, kuidas tootmist kodumaalt välja viia ja kallineva jeeni eest põgeneda.

Honda positsioonile Euroopa konkurentsitihedal turul andis täiendava hoobi ka otsus aeglustada pärast finantskriisi investeeringuid uutesse mudelitesse. Honda müük kukkus mullu Euroopas viiendiku võrra, kuigi turg tervikuna langes vaid 1 protsendi jagu ning selliste rivaalide nagu Nissani, Hyundai ja Kia müük tegi terava tõusu.

«Pärast Lehman Brothersi šokki jäi meie tootearendus aeglaseks,» ütles Nishimae. «Aga nüüd tuleb järjest palju uusi mudeleid.»

Ta ütles, et neli aastat tuleb nüüd igal aastal uusi «kaalukaid tooteid».

Detsembris algas Swindonis uue Civicu tootmine. Septembris hakatakse ehitama uut CR-Vd, hiljem on kavas ka väikese Jazzi uuenduskuur.

Ühtlasi hakkab Swindoni tehas tootma väikest 1,6-liitrist diiselmootorit, mis on Euroopa jaoks ülioluline, kuna rivaalid pakuvad ökonoomsemaid sõidukeid. Mootorite ja uue CR-V tootmise tõttu värbab tehas parasjagu teise vahetusse 500 uut töölist.

Honda plaanib laiendada Euroopas ka uurimis- ja arendustegevust, kuigi Nishimae ei tahtnud öelda, kuhu need töökohad lisanduvad – ja kui palju neid tuleb. «Ma tahan, et Euroopa võtaks tootearenduses suurema vastutuse,» ütles ta.

Maailma lõikes tahab Honda toota tänavu üle 4 miljoni auto. Mullu jäi see number veidi alla 3 miljoni. Jaanuaris hoiatas firma, et märtsiga lõppeval majandusaastal kukuvad nende kasumid 60 protsenti – Tai katastroofi ja tõusva jeeni tõttu.

CopyrightThe Financial Times Limited 2012

Märksõnad

Tagasi üles