Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uut tüüpi merekonteineritest loodetakse lahendust laevandusummikutele

Copy
Kokkuvolditavad merekonteinerid võtavad tühjana sadamates ja laoplatsidel seistes vähem ruumi.
Kokkuvolditavad merekonteinerid võtavad tühjana sadamates ja laoplatsidel seistes vähem ruumi. Foto: Holland Container Innovations/4Fold

Hollandi firma on leiutanud lahenduse, mis peaks tooma leevendust maailma sadamates ja laoplatsidel tekkinud konteineriummikutele. Üht maailma kauem vastu pidanud transporditehnilist lahendust võib oodata ees totaalne muutumine.  

Merekonteiner on üks üleilmsetes kaubavedudes kõige kauem kasutuses olnud transpordilahendusi. Konteinereid on mugav ühelt transpordiliigilt teisele üle tõsta ning üksikuid kaupu ei pea laevalt rongile või rekale ümber laadimiseks eraldi käitlema. Konteinervedudes kujunes välja ringlussüsteem, mis püsis tasakaalus, kuni konteinerid jaotusid enamvähem ühtlaselt üle maailma. Sihtkohta saabudes konteiner tühjendati ning peagi leidus lähedusest kaubavedaja, kes sellele uue kauba ja sihtkoha andis.

Koroonapandeemia tõttu kõikuma löönud globaalsed logistika- ja transpordisüsteemid kannatavad kõige enam maailmas ebaühtlaselt jagunenud konteinerite tõttu. Pandeemiast põhjustatud tootmisseisak Aasias ning tarbimisbuum Euroopas ja USA-s kuhjasid konteinerid Euroopa ja Põhja-Ameerika sadamatesse ning laoplatsidele, samas kui Aasias on neist suur puudus. Tühje konteinereid ei ole aga majanduslikult otstarbekas Hiina tagasi laevatada, kuna see kergitaks nende rendihinna veelgi kõrgemaks. 

Tagasi üles