Eesti elektriliste kastirataste tootja Hagen Bikes viib novembri lõpus aktsiad Nasdaqi alternatiivturule First North, et suurendada kaasatud kapitaliga tootmistehase ruume ja võimekust, laiendada senist müügivõrgustikku üle Euroopa ja tuua turule uuendatud jalgrattamudel. Ettevõtte osanike ringis on muuhulgas jalgrattur Tanel Kangert, elektriliste tõukerataste tootja Comodule, Jaak Roosaare ja Madis Müür.
Eesti elektrilised kastirattad sõidavad börsile
Hagen Bikes’i asutaja Kaspar Peeki sõnul on Hageni siht suunatud Euroopasse, eelkõige Taani, Prantsusmaale ja Saksamaale, kus elektriliste kastirataste turg on väga kiirelt kasvamas. «Saksamaal müüakse aastas üle 100 000 kastiratta ja tänavu ennustatakse, et müük tõuseb 150 000-ni. Elektrilistele kastiratastele annab veel enam hoogu rekordtasemel kütuse maailmaturuhind, üle-euroopalised karmid automaksud ja tarbija enda kestlikum mõtteviis. Oleme selleks valmis ja juba varakult turul olemas,» ütles Peek.
Peeki sõnul on kastirataste ostmiseks sätestanud kohalikud omavalitsused mitmes Euroopa linnas kopsakaid toetusi. «Münchenis ja Berliinis toetab kohalik omavalitsus kastiratta ostu kuni 3000 euroga, Prantsusmaal autot romulasse viies saad kasti- või elektriratta toetuseks 2500 eurot. Saksamaal on avalikust debatist läbi käinud ka aastane 1 miljardi suurune kastirataste toetussumma,» lisas Peek.
Hageni tootevalikus on hetkel kolm peamist toodet: jalgrattahoidja, külgkorviga ratas Sidecar ja Nighthawk kastiratas. Kaherattaline n-ö Long John tüüpi Nighthawk kastiratas on Hageni lipulaev, mis on ainult veidi laiem tavalisest jalgrattast ning selle läbimõeldud disain annab rattale esmaklassilise juhitavuse. Nighthawk mudel on valikus nii tavalise kui elektrilise jalgrattana.
2022. aastal lisab Hagen kõikidele jalgrattamudelitele innovaatilise lukustus- ja alarmsüsteemi, mis on GPS-iga eraldi rakendusest jälgitav, võimaldades sõitjal ratta sarnaselt renditatavatele tõukeratastele tänavale parkida ja lukustada.
Hagen Bikes, varasema nimega KP Cyclery, sai alguses 2014. aastal Taanis, kui asutaja Kaspar Peeki käe all valmis ettevõtte esimene terasraamidel disainratas. Pärast kolme tegutsemisaastat kolis ettevõte Eestisse ning valmis esimene kastiratta prototüüp, mis sai pärast pikki katsetusi turuvalmis 2020. aastal. Kastiratas osutus menukaks üle kogu Euroopa: ettevõtte käive ja müüdud rataste hulk kasvas enam kui viis korda ning täna sõidetakse Hageni kastiratastega 12 Euroopa linnas.