Heily Grossberg peab Facebookis foorumit, kus juuksurid, maniküürijad ja ripsmetehtnikud saavad jagada halbu kliendikogemusi. Nii mõnigi klient on selline, keda ükski juuksur või küünetehnik enam näha ei soovi.
Millega pead hakkama saama, et ükski juuksur sind näha ei tahaks?
«Üldjuhul satutakse nimekirja maksmata arve tõttu või mitte kohale tulemisega,» selgitas Grossberg. Selleks, et juuksurit korralikult välja vihastada, ühest korrast kindlasti ei piisa. Kuri on karjas siis, kui korduvalt kohale ei ilmuta ja ühtegi selgitust ka ei tule.
«Muidugi saadakse aru, kui oled haigestunud ja sa annad mitu tundi varem teada, mitte kolm päeva hiljem,» kirjeldas ta asja. «Sa istud nagu loll jälle pühapäeval salongis ja ootad klienti, kes kodus suvalt külge keerab!» kirjutab nördinud juuksur Viljandist.
Hädasid klientidega on muidugi rohkem, aga paljud ei julge või ei viitsi postitada ning kurjustavad pigem omaette. Kui keegi on aga nimepidi juba juuksuritele või teistele iluteenindajatele hambusse jäänud, siis on ka teised tähelepanelikud. «No ikka suht tõsiselt võtavad, keegi ei taha ju teenistusest ilma jääda,» kirjeldas Grossberg.
Klient nagu õudusunenägu
Foorumis on üsna põhjalik nimekiri klientidest, keda teistele ei soovitata. Patte, millega musta nimekirja satutud, on veelgi.
Üks juuksur kirjutab oma kliendist: «Käis koos emaga salongis soengus. Jäid pool tundi hiljaks, sest ei viitsinud varem tulla. Maksid küll ära, aga pärast nõudsid «halva töö» eest raha tagasi. Üks soeng oli 25 eurot ja tol hetkel tagastasin 10 eurot mõlemale selle eest. Olin algaja tehnik ja ei teadnud veel nende trikke. Polnud kunagi selliseid halbu kliente kohanud. Aga kohe panin endalegi blacklisti.»
«Broneeris aja läbi süsteemi volüümripsmete hooldusesse. Hilines 15 minutit ja kohale tuli 5 karvaga, ehk siis mitte hooldust vajavate, vaid paigaldust vajavate ripsmetega. Ütlesin kohe, et täispaigaldust selle ajaga ei tule ja kõik sobis. Siis, kui tasumise aeg oli, andis mulle 10 eurot vähem ja lubas ülejäänud summa ülekandega teha ja sealt seiklus algas. Ülekannet ootan muidugi tänase päevani,» kirjeldab üks iluteenindaja.
Jaburamatel juhtudel jooksevad kliendid lihtsalt ilma maksmata minema, pähe pandud juuksepikendused tuules lehvimas. Lahenduseks soovitavad kõik iluteenindajad küsida ettemaksu, et kahtlased kliendid minema peletada.
Alati ei aita aga seegi. «Juuksed olid tal endal ära kõrvetatud kodus ja tahtis kõiki salke pähe, mis tal kaasas oli. Ülbitses. Ja hiljem hakkas mingi sõbrannaga raha tagasi nõudma,» kirjeldab üks juuksur oma kundet.
Loomulikult võib asi olla ka vastupidi ning hoopis klienditeenindaja ei ilmu kokku lepitud ajaks kohale. Nii kogub foorumis kuulsust ka juuksur, kes paneb uute pikenduste asemel vanu, paigaldab oluliselt vähem salke kui lubatud ega saada tellitud tooteid lubatud ajaks kohale.