Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja kurdab: 3000 eurot maksma läinud puhkusereis oli jube (5)

Copy
Mõnes riigis on hotellikülastajate õigused rohkem kaitstud kui teises. Fotol olev majutusasutus ei ole kuidagi seotud Georgia osariigis toimunud intsidendiga.
Mõnes riigis on hotellikülastajate õigused rohkem kaitstud kui teises. Fotol olev majutusasutus ei ole kuidagi seotud Georgia osariigis toimunud intsidendiga. Foto: Booking.com

Tarbijaportaalile kirjutas nördinud lugeja, kelle kinnitusel oli tema puhkus Türgis pööraselt halb: hotelli fuajees vedeles kassikaka, toit tegi kõhu lahti ja lubatud spaast polnud hotellis juttugi.

Juulis võttis Mark (nimi muudetud) ühendust Tez Touriga ning soovis paarinädalast puhkust Türgis. «Minu jaoks oli kõige tähtsam kvaliteetne toit, puhtus, merevaade toast ja mere lähedus,» kirjeldas Mark.

Tez Touri reisikorraldaja kinnitas talle, et hotell on imeline, puhas, suurepärase toiduga ja selle hinnang väga kõrge. Kuna reisikorraldaja oli väga veenev, ei hakanud Mark ise enam hotelli tausta täpsemalt uurima. Kogu kahenädalane reis kahele inimesele maksis kokku 2199 eurot. Selle sees oli lend, transfeer, hotell ja toit.

«Kui meid 9. augustil hotelli toodi, tundus see kohe mitte eriti hea,» kirjeldas Mark. Kohapealt ei õnnestunud tal abi saada ning ka kirja saatmine Tez Touri kontorisse ei viinud kuhugi. Esimesed kaks päeva hotellis olid nii jubedad, et nad soovisid esimesel võimalusel Eestisse tagasi tulla ja kogu õuduse unustada. See ei läinud aga üldse mitte libedalt.

Etteheiteid hotellile oli neil kuhjaga. Toit olnud nii halb, et kõht läks lahti ja tualettruumist polnud enam võimalik lahkuda. Kui aga toast väljuda, oli keeruline sinna sisse tagasi saada, sest toa elektrooniline lukk läks pidevalt rikki ja probleemi lahendamiseks pidi pea iga kord minema hotelli vastuvõttu.

Kliendi kinnitusel oli kõik igal pool meeletult räpane, alustades toaga ja lõpetades toidu ja restoraniga.

«Fuajees olevat avalikku tualetti ei puhastata üldse,» kirjeldas ta olukorda. Spaa asemel oli tema kinnitusel saun, mis töötas vaid 2 tundi päevas. Internet, mida kogu hotellis lubati, ei toiminud kusagil. «See lülitus 20 sekundiks sisse ja lülitus välja järgmiseks 3 minutiks,» kirjeldas nördinud reisija.

Tema kinnitusel olid kasimata ka põrandad, voodipesu ja tualett. Dušš oli ka katki. «Isegi viimasel päeval fuajees ümbermajutamise eest raha makstes oli otse põrandal kaka, tõenäoliselt kassi oma,» kirjeldas ta. Valamu kohal oleva kliimaseadme kate kukkus Markile pähe.

Kõige selle peale otsustati koos seltskonnaga hotelli vahetada, kuid reisifirmaga oli pea võimatu ühendust saada. «Hotelli juhataja nimega Ali ei võta telefoni, siis ütleb, et on haiglas haige, seejärel ütleb, et telefon on tühi ja seetõttu ta ei võta telefoni. Ta teeb selgeks, et ei taha teemaga tegeleda ja püüab igal võimalikul viisil mitte ühendust võtta,» kirjeldas Mark.

«Siis hakkas Ali ähvardama, et saab meie küsimusega tegeleda ainult tingimusel, et allkirjastame paberi, mis kinnitab, et meil pole pretensioone reisikorraldajale ega hotellile. Oleme selleks hetkeks juba läbi elanud sellise stressi, et tahtsime lihtsalt võimalikult kiiresti Eestisse naasta, sellist puhkust pole vaja,» kirjeldas Mark.

Hotelli vahetuse eest küsiti Marki kinnitusel 1100 eurot. Selleks, et puhtamasse hotelli kolida, tuli tema kinnitusel aga anda allkiri, et neil mingeid pretensioone ei ole. Kui lisaraha makstud, said nad küll kviitungi, kuid ei mingit kinnitust, mille eest raha välja käidi. Uues hotellis pakuti aga oluliselt kehvemat tuba, kui eelnevalt oli kokku lepitud.

Reisi lõpus jäi lend Antalyast Tallinnasse 18 tundi hiljaks. «TezTouri esindaja teadis juba lennu hilinemisest ja nõudis, et jätame pagasi esimesel võimalusel maha ja läheme tollikontrolli tsooni. Ta ei soovinud hotelli kogu ooteaja jaoks pakkuda. Koos teiste reisijatega nõudsime hotelli ja keeldusime pagasit registreerimast. Ja tegime õigesti, kuna viivitus osutus peaaegu päevaks,» kirjeldas ta kohutava reisi viimast juppi.

Kõikide kannatuste eest soovib ta Tez Tourilt kompensatsiooni. 

Tez Tour: need väited ei vasta tõele

Tez Touri tegevjuhi Svetlana Vertjanova sõnul ei vasta need väited tõele. Vertjanova kinnitusel soovis klient just seda hotelli ning ei küsinud klienditeenindajalt nõu ega soovitusi. Murede korral proovis reisifirma need aga kiirelt lahendada.

«11. augustil kl 20.55 saime kliendi kirja, milles ta väljendas rahulolematust hotelli suhtes. Kohe võtsime kohapealsete kolleegidega ühendust, kes pakkusid ümbermajutuse alternatiive. 12. augustil kl 11.06 võtsin kliendiga isiklikult ühendust ning teavitasin soodsatest ümbermajutuse alternatiividest,» kirjeldab Vertjanova.

Kõige kallim variant oleks tema kinnitusel maksnud 350 eurot. Mark soovis aga ümbermajutust tunduvalt kallimasse hotelli ning sestap tuli maksta ka kopsakamat lisatasu.

Kliendi valitud hotelli Seaden Valentine hotelli majutuse hind on 92 eurot öö ning Vertjanova kinnitusel on see teistest hotellidest soodsam ning hinna ja kvaliteedi suhe on seal igati paigas.

«Kliendil on võimalus pöörduda tarbijakaitse ja tehnilise järelvalve ameti poole. Antud juhul klient seda teinud ei ole, sest tema väidetel puudub alus. Enamgi veel, nõustades ümbermajutuse küsimuses, allkirjastas klient dokumenti, kust nähtub, et tal puuduvad edasised pretensioonid Tez Touri suhtes,» võttis ta asja kokku.

Tagasi üles