Subaru esitles oma esimest täiselektrilist maasturit, mis on ühiselt välja töötatud Toyotaga, üritades suurematele konkurentidele elektriautode osas järele jõuda.
Subaru avalikustas oma esimese täiselektrilise maasturi
Jaapani autotootja esitles neljapäeval Tokyos toimunud pressikonverentsil uut Solterrat, mis töötati välja koos Toyotaga. Mudelit hakatakse müüma USAs, Kanadas, Euroopas, Hiinas ja Jaapanis järgmise aasta keskpaigaks koos Toyota bZ4X-iga, vahendab Autocar.
Solterra arendamisel kasutati Toyota poolt pakutavaid side ja elektriautode tehnoloogiaid ning Subaru arendatud nelikveotehnoloogiat. Subaru mõju laieneb ka kaksikmootoriga ajamile, mis koosneb kahest 107-hobujõulisest mootorist, mille koguvõimsus on 214 hobujõudu ja kiirendus nullist sajani on 7,7 sekundit. Solterra on ühtlasi võimeline läbima 450 kilomeetrit ühe laadimisega.
«Me loodame kasutada seda liitu tehnoloogia ja oskusteabe arendamiseks, kuni maailm läheb täielikult üle akuelektriautodele,» ütles Subaru tegevjuht Tomomi Nakamura pressikonverentsil. «Lõpuks kujunevad akuelektrilised sõidukid valdkonnaks, kus saame konkureerida teiste autotootjatega, sealhulgas Toyotaga.»
Subaru on järjekordne Jaapani autotootja, kes tihendab liitusid suuremate konkurentidega, et sujuvamalt minna elektriautodele üle. Varasemalt sõlmis Honda koostöölepingu USA autotootja General Motorsiga. Ameerika Ühendriikides, kus Subaru müüb peaaegu 70 protsenti oma toodangust, võttis kongress eelmisel nädalal vastu 1,2 triljoni dollari suuruse infrastruktuuripaketi, mis sillutab teed puhtale energiatulevikule.
Subaru ütles veel 2020. aasta alguses, et nad ei näe palju märke sellest, et ameeriklased tahavad elektriautosid või pistikhübriide, kuid nüüd püüab autotootja suurendada oma turuosa USAs uue elektriauto abil. Subaru teatas ka eelmisel aastal, et nende plaanide kohaselt peaksid elektriautod, sealhulgas aku- ja hübriidautod, moodustama 2030. aastaks 40 protsenti ja 2035. aastaks 100 protsenti nende ülemaailmsest müügist.