Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Hiina vallaliste ostupüha toob e-kaubanduse hiiule rekordi

Täna tähistatakse Hiinas vallaliste ehk üksikute hingede päeva. Hiina e-kaubanduse gigant JD.com oli juba pärastlõunaks oma platvormidel kaupa müünud 311,4 miljardi jüaani ehk 42,2 miljardi euro eest, lüües eelmise aasta rekordit.

Ettevõtte avaldatud andmed on ülekannete maht ehk rahasumma, mis e-kaubanduse platvormidel on liikunud, kuid mis ei pruugi otseselt ettevõtte jaoks päris käibeks muutuda ning selles ei arvestada tagastatud esemeid, kirjutab populaarne USA investorite kanal CNBC.

Sellele vaatamata on tegemist ilmeka näitega, kui ostuhuvilised hiinlased vallaliste päeval on. See on hiinlaste kaoks aasta suurim ostupüha.

Eelmisel aastal oli JD ülekannete maht ostupühal 271,5 miljardit jüaani.

Reutersi andmetel avaldas JD konkurent Alibaba, et nende ostumöllul on kaasatud ligi 400 brändi, nende seas Apple ja L’Oreal. Samas ei ole Alibaba müüginumbreid avaldanud, lubades seda teha alles pärast ostumöllu lõppu. 

Erinevad allikad hindavad, et ostupüha on seekord üldse kesisem, sest valitsus on tehnoloogiahiiud teravdatud tähelepanu alla võtnud. Tehnoloogiahiidude probleemid said alguse pärast seda, kui Alibaba miljardärist asutaja Jack Ma valitsuse regulatsioone kritiseeris. 

11. novembril on Hiinas vallaliste päeva tähistatud alates üheksakümnendate algusest ning see on vastukaaluks populaarsele valentinipäevale. Tänane vallaliste ostupüha sai alguse Alibaba asutaja Jack Ma ning firma tegevjuhi Daniel Zhangi ideest enam kui kümme aastat tagasi 2009. aastal, mil nad nägid selles suurt võimalust ning püha ostupäevaks.  Tänaseks on ostupühaga liitunud teisedki Hiina kaubandusettevõtted. Ja kui algselt oli tegemist 24-tunnise ostlemisega, siis iga aastaga muutus vallaliste päev üha pikemaks ning kestab 1.-11.novembrini. 

Tagasi üles
Back