Maksekeskuse statistika põhjal kerkis sel E-esmaspäeval Eesti e-kaubanduse käive võrreldes tavapäevaga kolmekordseks.
E-esmaspäev kolmekordistas e-kaubanduse käibe: kahe kuu käive ühe päevaga
«Tänu E-esmaspäeva ühiskampaaniale tõuseb siinse e-kaubanduse käive üheks päevaks umbes kolmekordseks võrreldes «tavalise» esmaspäevaga samal hooajal,» märkis Maksekeskus ASi juhatuse esimees Art Lukas, kes vahendab poolte Eesti e-poodide makseid.
«Taolise kasvu saavutamine on seda imetlusväärsem, et e-kaubanduse kogumaht on koroonaviiruse ajastu pööraste arengute tõttu käesolevaks sügiseks niigi umbes kaks korda suurem, kui see oli 2019. aastal. Lisaks oli tänavuse E-esmaspäeva käive ligi 50 protsenti suurem kui mullu samal ajal.»
8. novembril toimus E-esmaspäev, mille käigus tegi 283 veebipoodi ulatuslikke eripakkumisi. Osalejate arv oli suurem kui kunagi varem, möödunud aasta sügisel toimunud ühiskampaanias osales 151 ettevõtet.
E-esmaspäeva näol on tegemist Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kaks korda aastas korraldatava e-ostlemise päevaga, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. Esimene sarnane kampaania toimus 2014. aastal ning on igal aastal kasvanud järjest suuremaks. Kampaania eesmärk on tutvustada Eesti e-poodide kasutajasõbralikke ning turvalisi lahendusi. Eesti E-kaubanduse Liit on kontrollinud kõikide e-poodide tausta, et tagada turvaline ja mugav ostlemine.
«E-esmaspäeva veebilehe unikaalsete külastajate arv hüppas selle kampaania käigus 71 400 peale ehk ligi kaks korda võrreldes eelmise E-esmaspäevaga. Huvi oli väga suur ja eks nii mõnigi veebipood peab oma lehekülge kiiremaks tegema, et see koormusele vastu peaks,“ kommenteeris Eesti e-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät. «Väga tugeva tulemuse tegi näiteks Denim Dream, kellel oli kogu kaup 30 protsendi võrra soodsam. See näitab tarbijate ootust ja võiks olla osalevatele ettevõtetele indikatsiooniks järgmisel korral».
Kahe kuu käive ühe päevaga
Denim Dreami e-kaubanduse juht Gerli Poobus kirjeldas, et nende ühe päeva käive oli sama suur kui septembri ja oktoobri kuukäive kokku.«E-esmaspäeval tehti meile 4200 tellimust ja keskmine ostukorv ulatus üle saja euro. Käive kasvas võrreldes eelmise E-esmaspäevaga 60 protsenti, mida oli igas mõttes üle ootuste,» rääkis Poobus.
Kuna külastatavus ja tellimuste arv nende e-poe lehel oli väga suur, siis said nad tunda ka süsteemitõrkeid, mida kiiresti tuli lahendada. «Pikendasime jooksvalt ka e-poe klienditoe avamisaega ning olime klientide jaoks südaööni olemas,» lisas Poobus. Väga palju osteti tema sõnul kingitusi – pesu, sokke, rahakotte, mütse-salle, saapaid. Kohe on ju tulemas isade- ja ka meestepäev ning jõulud.
Väär märkis, et pandeemia on põhjalikult muutnud inimeste ostukäitumist, järjest rohkem eelistatakse turvalist e-ostlemist, paljud tootesegmendid on erakordselt jõuliselt esile tõusnud. «E-ostjate huvi on hüppeliselt suurenenud näiteks rõivaste, mööbli, elektroonika, sisustus- ja remondikaupade vastu, samuti tervise ja spordi vastu. Toit, mis tegi möödunud aastal suure hüppe, on sel aastal kasvanud veel kaks korda.»
Eesti e-kaubanduse liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuulub 428 ettevõtet üle Eesti. Muuhulgas väljastab liit Turvalise ostukoha usaldusmärgist.