Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Linnaruumi analüüsiv Fyma: Tallinn pole andmetest huvitatud (2)

Copy
Idufirma Fyma tarkvara oma tööülesandeid täitmas.
Idufirma Fyma tarkvara oma tööülesandeid täitmas. Foto: Fyma

Kas Tallinna transpordiametil on aimu, mitu jalgratturit päevas kasutab punaseks võõbatud rattateid? Ei ole. Kas ­Tartu linn teab, kui mitu ­autot Riia tänava raudteesilla alt tipptunni ajal läbi sõidab? Kui teabki, siis umbkaudu. Idufirma Fyma juht Karen K. Burns ütleb, et hea linnaplaneerimine algab aga just sääraste andmete kogumisest.

Vaatasin teie idufirma videoesitlust. Mulle tundus nähtu üsna sarnane Tesla autopiloodiga. Sain ma asjast õigesti aru?

Tõepoolest, sellise võrdluse võib tuua küll. Lisaks on kliendid ja investorid otsinud paralleele Google Analyticsiga. Virtuaalmaailmas analüüsib Google sügavuti, kus me käime ja mida teeme. Meie proovime linna­keskkonnas sama asja teha: analüüsida, kus ja millega inimesed liiguvad.

Google’i-sarnane tarkvarahiid te siiski pole ja autosid ka ei ehita. Mida te täpsemalt teete?

Fyma on põhimõtteliselt nagu tehisintellektil põhinev aju, mis saab aru reaalajas käivast videost.

Meie platvormil on võimalik reaalajas analüüsida ükskõik millisest IP-kaamerast (võrgukaamera – toim) tulevat videovoogu. Tehisintellekt teeb ­selle videovoo pealt tuvastusi: ta saab aru, kas videol on buss, inimene, tõuke-, mootor- või jalgratas. Analüüsime, kui palju neid liiklejaid on, mis kell ja mis suunas nad liikusid, ning kuvame saadud info graafikutena, mille pealt klient saab järeldusi teha. Näiteks selle kohta, kui kaua inimesed ülekäigurajal foori taga seisvad.

Tagasi üles