Kas Tallinna transpordiametil on aimu, mitu jalgratturit päevas kasutab punaseks võõbatud rattateid? Ei ole. Kas Tartu linn teab, kui mitu autot Riia tänava raudteesilla alt tipptunni ajal läbi sõidab? Kui teabki, siis umbkaudu. Idufirma Fyma juht Karen K. Burns ütleb, et hea linnaplaneerimine algab aga just sääraste andmete kogumisest.
Tellijale
Linnaruumi analüüsiv Fyma: Tallinn pole andmetest huvitatud (2)
Vaatasin teie idufirma videoesitlust. Mulle tundus nähtu üsna sarnane Tesla autopiloodiga. Sain ma asjast õigesti aru?
Tõepoolest, sellise võrdluse võib tuua küll. Lisaks on kliendid ja investorid otsinud paralleele Google Analyticsiga. Virtuaalmaailmas analüüsib Google sügavuti, kus me käime ja mida teeme. Meie proovime linnakeskkonnas sama asja teha: analüüsida, kus ja millega inimesed liiguvad.
Google’i-sarnane tarkvarahiid te siiski pole ja autosid ka ei ehita. Mida te täpsemalt teete?
Fyma on põhimõtteliselt nagu tehisintellektil põhinev aju, mis saab aru reaalajas käivast videost.