Viimane eeldus innovatsiooniga tegelemiseks on seotud puhtalt rahaga. Olgu innovatsiooniks oma tiim või kompetents mõne tiimi sees, siis maksab juba selliste teadmistega inimeste omamine ja nende aja kulutamine innovatsioonile tõenäoliselt ettevõttele nii mõndagi.
Müügitestides tuleb tuleviku toode panna potentsiaalse kliendi ostuolukorda. See tähendab, et klient on olukorras, kus ta langetab otsust samadel tingimustel nagu teenust päriselt tulevikus ostes. Lihtsalt öeldes müüme teenust, mida ei ole veel olemas. See on vajalik selleks, et uuenduslike asjade vastu on tavaliselt huvi suur ning tulevikutrendidega soovitakse kursis olla. Seega, kui tutvustada võimalikku tuleviku lahendust, siis jäetakse uksed edaspidiseks lahti ning tagasiside on väga tihti liigagi positiivne. Kui panna ostja aga olukorda, kus ta peaks käima päriselt raha välja, hindab ta enda tegelikku vajadust ning annab kriitilisema tagasiside.
Sama kehtib ka ettevõtte kohta. Kuigi innovatsioonitiimide eelarved on mõistlik hoida tavapärase äriga võrreldes väiksed, siis päris ilma rahaliste vahenditeta ei ole võimalik midagi teha. See on enne alustamist ka hea kontrollküsimus ettevõttele, aidates aru saada, mil määral tegelikult ollakse valmis innovatsiooni panustama. Kui teisalt näitabki innovatsiooniga tegelemine, et ettevõte on enda tänastes tegevustes ka majanduslikult jätkusuutlik ning suudab korraldada enda äri nii, et jääb võimalus mõelda ka kaugemale kui lähitulevik. OECD andmetel investeerivad ettevõtted keskmiselt 1-2% enda käibest innovatsiooni. Globaalsed liidrid innovatsioonis on järjepidevalt investeerinud R&D-sse (research and development) üle 10% kogukäibest, mõnes valdkonnas nagu ravitööstus isegi veel rohkem. R&D on siiski 30-50% innovatsiooni ainult eelarvest. Erinevad innovatsioonivaldkonna spetsialistid peavad mõistlikuks tasemeks 5-6% ettevõtte käibest panustada kõrgele riskile ehk innovatsioonile.
- Planeeri konkreetne innovatsioonitegevuste eelarve, mille eesmärk on õppida ning vajadusel vältida suuri kulutusi suurtele tootearenduse projektidele.
Kokkuvõtteks – innovatsiooniga tegele päriselt, mitte vaid paberil
Innovatsiooniga päriselt tegelemine nõuab ettevõttelt mitmekülgset panustamist. Seda nii kultuuri, aja kui ka raha näol. Ettevõtte uuenduslikkus näitab tema jätkusuutlikkust ka majanduslikus mõttes ning juhtimise tugevust. Samas on uuenduslikkus midagi sellist, mida on võimalik teadlikult juhtida ning õppida, et selles edukas olla. Süsteemselt juhitud uuenduslikkus tagab ka majanduslikud edukad tulemused.